Bukefalos 28 år!

Gult kladd i ögat

MrsScabtree

Trådstartare
Grima har nu under en längre period vid olika tillfällen haft en massa gult kladd i ögonvråerna, ffa i vänstra ögat. Det är som värst när hon vaknar och kladdet har liksom en snorliknande konstistens. Jag spolar för tillfället med koksalt i ögonen och det hjälper litegrann. Jag funderar på om det kan vara fodret? Hon får klass och standart och detta funkar hon kalasfint på för övrigt så det vore ju synd. Givetvis ska jag kolla upp det hos vetten om det inte förbättras, men jag tänkte höra om någon hade erfarenhet av det.
 
Sv: Gult kladd i ögat

Jag skulle gissa på nån ögoninfektion.
En tur till veterinären är nog det bästa, då det ofta behövs ögonsalva.
 
Sv: Gult kladd i ögat

Min har haft samma sak. Jag tvättade med koksalt i flera veckor men när det inte blev bättre gick jag till vet och fick salva/droppar mot ögoninflammation. Det hjälpte direkt.

OT: Vilken underbar bild på Harley!
 
Sv: Gult kladd i ögat

Är ögat rött och irriterat?
Jag använder noviform, det är för människor men blivit rekomenderad det av min veterinär.
 
Sv: Gult kladd i ögat

Låter som ögon inflammation.

När min hund har varit påväg att utveckla ögoninflammation har jag försiktigt droppat linsvätska i ögat i några dagar för att skölja bort bakterier, har funkat varje gång. Men det där låter som en fullt utvecklad ögoninflammation så det är nog bäst om du går till vet med hunden.
 
Sv: Gult kladd i ögat

Det kan kanske vara ögoninflammation som någon skrev. Det bäst aär då att kontakta vet för att få ögonsalva så att det garanterat hjälper. Man kan så länge badda ögat med kamomillte som någon skrev. Jag har alltid gjort det då min hund de första dagarna då jag misstänkt något med hans öga.

Hur länge har hon haft det?
 
Sv: Gult kladd i ögat

TS: hoppas de är ok om jag ställer en följd fråga...

Om de rinner lite mer röd aktigt typ då?
Tänker på valpar som man ser ibland och ibland vuxna hundar är de me en form av ögoninflammation?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp