Limelight

Trådstartare
Jag ska till och skaffa mig en travare efter hingsten Gum Ball. Hon är 10år, travtränad, men aldrig startad så ska ha henne som rid/kör häst i hobbybruk.

Men är lite nyfikna om ni vet hur avkommorna brukar vara i psyket efter Gum Ball?, någon som kanske till och med har en avkomma efter han?. :).
Hon verkar vara riktigt trevlig iaf :).
 
Sv: Gum Ball

Finns en tråd om Gumball avkommor någon stans på trav prova att söka på den ;).
Annars brukar de vara rätt trevliga hästar med ett ibland rätt så eget tycke.
 
Sv: Gum Ball

Jag skulle ställa mig frågande av den anledningen att hästen är travtränad under 10 år utan att ha blivit startad. Har den varit skadad? (Om ja, har skadan benägenhet att komma tillbaka?) Har den inte varit bra nog och stått i en hage de fem senaste åren? Skrotade den i en hage de första fem åren av livet och kördes in först som vuxen? Har den grundkondition och några muskler på kroppen?

Detta för att jag personligen har svårt att tro att den har tränats och hållits i god kondition från att den körts in som ettåring fram till tio års ålder utan att startats. Varför den inte startats är också en fråga jag skulle ställa. :)
 
Sv: Gum Ball

Nej nej nej, hon är travtränad bara i ca 6mån som ung, men hon platsade inte på banan så de skolade om henne som ridhäst och har ridit henne i 6.5år regelbundet både i skog och för tränare. :)
Just nu är hon inte igång då ägaren vart utomlands i flera veckor..

Dumt skrivit av mig från första början..
 
Senast ändrad:
Sv: Gum Ball

Vad menas med "ordinärt" psyke ?
vanligt/normalt??.

Jag är ganska dålig på vissa ord i svenskan :crazy:.
 
Sv: Gum Ball

Okej, det låter ju jättebra isf. :) Har tyvärr ingen erfarenhet av avkommor av sagda hingst.
 
Sv: Gum Ball

måste bara frågade om du köpte hästen har själv en foder häst efter Gum Ball och hon har ett underbart psycke en mycket speciell häst, Wilma Ball heter hon fast hon gick aldrig på travet för hon passade i stället för trava :D
 
Sv: Gum Ball

Jadå jag köpte henne och ångrar inte en enda sekund av det för hon har världens underbaraste psyke! Helt otroligt snäll och lätt att ta med överallt.
Hon är väldigt pigg att rida och blir stark, men aldrig dum.
Hon vill inte bli körd då hon ogillar att skalmarna kan komma på hennes ben, prinsess fasoner :D

Kul att höra att du också hålls med en avkomma efter gummi :)
 
Sv: Gum Ball

åh vad kul, ja det låter som de är ganska lika, vi har aldrig försökt köra henne men försökte tolka med henne förra vintern men det låg inte i hennes smak...

Pigg och stark och älskar att tävla ( hon vinner alltid för hennes tävlingskompis är en snart 27årig travare som oxå är ridhäst) men hon är underbart snäll..

men du verkar ju veta lite mer om trav än vad jag gör, vad var det för speciellt med Gum ball, hade han något speciellt psyke eller vad?? :)
 
Sv: Gum Ball

Min älskar också att tävla, galopperar så jäkla fort så ingen hinner med henne så tror hon borde ha blivit galoppör :D
Det jag forskat om Gum Ball är att han gett väldigt vanliga och trevliga avkommor, inget speciellt med avkommor. Men inte hittat något om elaka avkommor utan verkar ha gett snälla hästar.

Ska se om jag minns hur jag lägger in bild imorgon när jag sitter vid datorn där bilderna ligger, har du bild på din? :)

Hur hög är din ? Är det en tunnare eller grövre variant i kroppen?
 
Sv: Gum Ball

ja en jäckla galopp har min med sjuksnabb är hon men galoppen är så mjuk, det är som att flyga på moln ;P

okej :)

ja har på min dator hemma men fattar inte hur man lägger upp bilder här, hon är fux ca. 160 tror jag, just mu är hon väldigt tjock men hon kan nog räknas som lite grövre modell ganska kraftiga ben och ganska stort huvud fast fortfarande ädelt :D stor och stabil är hon :D

Hur är din?? vad heter hon förresten?? :D
 
Sv: Gum Ball

Min är mörkbrun runt 157 i manken, men upplevs högre då hon är högrest.
Fruktansvärt snäll på alla sätt och vis, hur pigg och stark hon än är i ridningen får man känslan av att hon skulle aldrig kasta av mig med flit.
Älskar att bli kliad, speciellt manken och huvudet, älskar när man gosar med henne på kvällen. Kommer jämt i hagen.
Se om jag fattar hur man lägger upp bild, hmm, ska testa ;)
Rena Rama Rut heter hon förresten, inge vackert namn men hon är jättefin :)
 
Sv: Gum Ball

Eh fattar inte hur man lägger in bild, ska fråga gubben när han kommer in om han fattar.
Oteknisk = nä vadå ?! :D haha
 
Sv: Gum Ball

Gum ball var en hygglig travare, med b.la elit lopps vinst, men i aveln har han inte lyckats.
 
Sv: Gum Ball

Naw.. :)
mysig häst,och det är min med :P
Haha naw gulligt namn, vad kallar man en häst med det namnet?? ;P

haha förklara för mig sen då ;P

Jassica:
okej tack då vet jag :P
 

Liknande trådar

Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
771
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 889
Senast: Solstig
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 690
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 605
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp