Bukefalos 28 år!

Gummiboots i 'roliga' färger?

Alexandra_W

Trådstartare
Gummiboots i \'roliga\' färger?

Valacken har slaktat sina boots, och jag lär INTE våga slppa ut honom i hage sen när konvalescensen är slut utan boots.

Jag vill ha gummiboots (INTE i neoprene elelr liknande) och det SKA vara kardborreknäppning. Men jag skulle gärna vilja ha i någon annan färg än tråkiga svarta eller vita. Dock får de inte vara några fantasipriser. (Kinkig? jag? Nu förstår jag inte ;))

Jag skulle gääärna, bara för sakens skull köpa glitterboots till honom bara för att :devil: Men eftersom de tydligen är stora i storlekarna så törs jag inte det. Han har normalt strl Small på boots (och glitterbootsen säger de att deras small motsvarar normal medium, och då lär de bli alldeles för stora).

QC hade gummiboots i massa roliga färger förr, men den sidan tycks ha gått i graven?

Så, någo som vet var jag kan få tag i färgglada boots på NÄTET?

OBS Det får INTE vara 'klapperboots'!
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jag har medium i mina glitterboots, sitter som gjutet på new foresten, fast han kanske har tjocka ben typ? :confused:
annars brukar alla hästaffärer ha gummiboots i grönt, rött, blått eller gult.
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jag har medium i mina glitterboots, sitter som gjutet på new foresten, fast han kanske har tjocka ben typ?
annars brukar alla hästaffärer ha gummiboots i grönt, rött, blått eller gult.

Vad har NF:en för storlek på benskydd och boots normalt då?

Jag har ju arab, dvs små spindelben. Han har ponny på sina benskydd (han är maxad D) och Small på boots som sagt. och tunna små spindelben (vilket gör att alla paddar och alla lindor utom stallindor blir för stora/för långa..)

Tyvärr så bor jag långt från ära och redighet och har X mil till närmsta ridsportbutik, och jag har ingen lust att åka en massa mil och leta efter något de kanske inte ens har, därför jag ville hitta det via nätet. Det närmaste jag har är Odal/Granngården och de har bara gummiboots i svart och vitt *sucka*
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

tror att smal skulle passa på glitterbootsen.

jag har medium på attack. och han är ju rätt liten
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Tack, men de första tycker jag inte ser ut som gummi, de borde ju iofs vara det? Får kika närmare.

De andra var ju i massa roliga färger, MEN det var ju samma elände där som med glitterbootsen (som är av samma märke som de i andra länken), de är stora i storlekarna =/

"Bootsen är något störren i storlekarna än normala boots där medium motsvarar small på dessa."

Ska kika lite mer på de där första, men rent spontant gillade jag inte utformningen *kinkig som sagt*
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Vad har attack för storlek på andra boots då, har han medium där med?
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jag velade mellan att skriva "syntet" eller "gummi" på dom första.
Det står faktiskt att dom är i gummi. :confused: :crazy:
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jo, dets tår ju att de är i PVC och det är ju plast. Men de SER onekligen ut som syntet. De på andra länken ser ju ut som gummi, och de är också i PVC, så båda borde vara gummi.

Fast jag är ändå skeptisk till de första. Synd man inte kan klämma lite på dem IRL innan,d e kanske är mycket bättre än de ser ut..
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Han hade yttepytte små senskydd, Small typ. Men jag vill att bootsen går ner en bit oxå så att de skyddar hela hoven.
Annars har Davies boots i röd-spräckligt som syns jävligt bra. Sitter jättebra då de har en plupp som ska sitta o karleden så de inte snurrar.
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jag hade tur; köpte mina på globen av en gammal stallkamrat så jag fick dem billigare :bump: men de är verkligen bra!
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jo, jag vill också att de ska gå ner ordentligt över hoven. De han haft innan (vanliga gummiboots med kardborre, strl small) har gått ner i bakkant så de varit någon mm över marken, och täckt större delen av hoven fram. Dock sitter de rätt 'löst' ändå. De snurrar men sitter kvar. Men med större så är jag rädd att det blir för stort där det går runt karleden sas, så det blir lätt(are) att dra av dem?

Kanske någon som har glitterboots kan MÄTA själva öppningen för benet, dvs vad omkretsen är? Så kan jag jämföra med de han har nu? :idea:
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Det här är väl roliga färger! :idea:
134v.jpg

134a.jpg

134.jpg


Jag tycker de gula var lite charmiga till gula lindor :D :o

Dom finns på www.ridsportshopen.com. Däremot kanske de inte har alla färger..
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Ah, DÄR är ju de där (första bilden) som QC hade förut!!!

Ska genast surfa in och se vilka färger de har!!
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Jo, fast jag får ju ändå ett HUM om hur de är i storleken? =)

Och någon här kanske har small? Hmm, annars borde de på butiken kunna mäta åt mig i värsta fall...
 
Re: Gummiboots i \'roliga\' färger?

Oj! :confused: Jag sitter och surfar därinne nu ju..
De på översta bilden finns iallafall i svart, vit, marinblå, brun & grön :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp