Bukefalos 28 år!

H**KS thermo master fly rug (gråa)

P

Ponnytokig

Någon som har hunnit testa detta än?
Nu kostar det 320 kr istället för 579 kr!!!
Pga. fel i konstruktionen, men det var inte något större fel. Man får använda "gummiringar" runt några spännen bara.
 
Jag köpte det förra året till min dåvarande häst.
Antar att det är samma?

Det blev en hel del hål på det, en del riktigt stora. Och hästen var ingen brutal "täckesförstörare".

Inte för att jag förväntat mig så mycket, men det skyddade inte mot knott & mygg framtill eller under magen och resultatet efter sommaren var en mycket biten häst med skavsår på bogarna.
 
Hmm..
Vad menar du med framtill?
Är det meningen att det ska vara en springa mellan hals och bogspännena????? *confused*
Går myggen igenom täcket???
 
Förutom att täcket lossnar och åker av så är halsen konstig att hästen inte kan beta nå bra med täcket på sig.
 
Hmm...
Testade täcket idag och det satt tajt vid bogarna??
 
Hmm...
Det var inget höjdartäcke det här :(.
Det sitter tajt i bogen?????!!!! kan man förebygga detta på något sätt förutom att lämna tillbax täcket?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 357
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 381
Senast: Jamtland
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 356
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp