H0N3Y funderar vidare...

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

... igår fick jag nå ryck och blev VÄLDIGT sugen på mjölkdrinkar ;)

Så jag började fundera... hur funkar det med ammning OM man
skulle vilja ta sej ett glas framöver ? Hur funkar pumpning lr va
det heter ? Hur har ni gjort ?
 
Sv: H0N3Y funderar vidare...

När du (blodet) är helt nykter är även mjölken nykter. Du behöver alltså inte pumpa ur, om det inte är så att tuttarna spänner.

Jag har gjort så att jag faktiskt valt att inte dricka...
 
Sv: H0N3Y funderar vidare...

tillägg.. om det inte är så att barnet vill amma under tiden INNAN hon blivit helt nykter, då behöver hon ju pumpa ur för att kunna ge barnet, och då pumpas det ju självklart :smirk: innan drinken.

Gillade aldrig att pumpa så jag valde också att vara nykter under amningstiden.
 
Sv: H0N3Y funderar vidare...

Tillägg ? Kan man köpa sånt eller hur funkar sånt ?

Varför gillade du inte att pumpa, var det svårt ?

Sorry om jag frågar så mkt. . känner mej nollställd på sånna här saker!
 
Sv: H0N3Y funderar vidare...

Såklart man måste fråga! Man kan ju inte kunna allt bara sådär heller.

Tillägg köper du i affären. En liten varning bara; vissa barn tycker inte om det, så prova INNAN det är "skarpt läge", det kan vara smaken, nappens utformning osv. Dessutom så kan vissa barn bli "tuttförvirrade" av att få flaska. Vissa klarar det galant, medan andra strular direkt vid bröstet efter de fått flaska. Är man inne på att helamma länge så är det värt att ta i beräkning. Det gäller inte bara att ge tillägg, utan även om du pumpar och ger i flaska. Det finns andra sätt att ge utöver flaska om man inte vill riskera nån förvirring och för tidigt amningsslut, t.ex sked eller drickskål.

Jag har pumpat mycket och det var inte besvärligt tycker jag i alla fall. Köpte en Avent Isis som absolut är att rekommendera om man tänkt pumpa mer än nån gång. Apotekets pump är billig men totalt värdelös tycker jag. Vissa får inte ut nånting när de försöker pumpa, andra funkar det jättebra för. Ett tips är att låna pump av någon innan du bestämmer dig för att köpa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 238
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 295
Senast: Hazel
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 146
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp