"hängning"

M

Maggan_p

Nu har min hane försökt att para min tik, men han fick "hängning" utanför henne.....sen dess har han inte äns försökt igen detta hände i går, jag hoppas att han försöker på nytt. Har ni hört nåt om att hanen "sväller" utanför och varför??
Nu går han bara och tvättar henne sen går han ifrån...tiken är på löpdag 13 i dag
 
Sv: "hängning"

Att hanen sväller utanför kan ha flera orsaker:
Dels kan tiken vara trång och hanen inte har "rätta trycket" i juckandet.
Dels finns det ibland en sträng i slidan som kan behöva spräckas.
Dels kanske hon inte är riktigt klar för parning än, hon har kanske inte mjuknat tillräckligt i slidan.

Det här med parning är långtifrån så enkelt som man skulle kunna tro med tanke på alla "tjuvparningar".... Grunden är dock att de ska klara att para med minimal assistans. Vid hängningen bör man dock vara med och hålla i hundarna, för det är inte kul om den ena hunden blir rädd eller lessnar.

Mvh,
Duvan
 
Sv: "hängning"

ännu har det inte hänt något...han är där och slickar sen är det bra, han kliver inte på hon är nu på löpdag 14 håller tummarna och hoppas, jag vet att tiken är bestämd och morrar mycket vid tex mat så hanen är mycket försiktig med henne kanske därför han inte "juckar" riktigt för att få en hängning. Men jag ger inte upp hoppas fortfarande.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 870
Senast: ildiko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 641
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp