Bukefalos 28 år!

Häst kollapsade – nu rasar djurvännerna

Ena meningen fick han helgen ledigt och sedan en vecka. Det är ju ganska stor skillnad. Att han kunde behövt mer om det nu var utmattning kan ju antas dock.

Nu har jag personligen väldigt svårt att första varför man ska förbjuda en hel sak för att ett fåtal missköter sina åtaganden gentemot djuren.
Får jag inte ha hund för att min granne och en massa andra inte kan sköta sina? Får inte folk tävla häst för att vissa hästar dött under tävling?

Hårdare regler och bättre koll är väl det som ska göras. Resursmässigt har jag inget att tillägga, finns inte resurserna får man väl omvärdera om det ska vara tillåtet.
 
Ena meningen fick han helgen ledigt och sedan en vecka. Det är ju ganska stor skillnad. Att han kunde behövt mer om det nu var utmattning kan ju antas dock.

Nu har jag personligen väldigt svårt att första varför man ska förbjuda en hel sak för att ett fåtal missköter sina åtaganden gentemot djuren.
Får jag inte ha hund för att min granne och en massa andra inte kan sköta sina? Får inte folk tävla häst för att vissa hästar dött under tävling?

Hårdare regler och bättre koll är väl det som ska göras. Resursmässigt har jag inget att tillägga, finns inte resurserna får man väl omvärdera om det ska vara tillåtet.

När det kommer till häst och vagn inne i storstäder på det där sättet så tycker jag faktiskt att vi kan klara oss utmärkt utan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Hästnyheter Gunilla Persson har åkt häst och vagn i Central Park en gång men det gör hon aldrig om. Under sitt besök i New York rasar hon nu mot...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med vagn skenade under långfredagen på en camping i Uddevalla. Båda barn och vuxna trillade av – två vuxna har förts till...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Zooey Deschanel leasade en häst för fem år sedan. Nu stämmer hästägaren skådespelaren. Hon menar att Zooey slitit ut hästen och att han...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp