Bukefalos 28 år!

Hästägare i Halland hotas av djurförbud

(Ridsport)
En kvinna som tidigare fått anmärkningar på sin hästhållning hävdade att hon inte längre hade några hästar. Men på en gård i närheten av den egna höll kvinnan cirka 15 hästar varav flera mådde dåligt vid länsstyrelsens inspektion.


Läs mer...
 
Sv: Hästägare i Halland hotas av djurförbud

AAAAAH!
Jag förstår mig verkligen inte på det här systemet!!!
Om hon haft anmärkningar sedan tidigarte, ljugit om hästarnas existens och förhållandena för djuren är dåligt - hur fan kan hon få längre prövotid!?

Hon har tydligt visat att hon inte klarar av att ta hand om djuren!
De lider ju..!

Och det här ska vara Sverige - jag tycker att det är helt sjukt och acceptabelt!
 
Sv: Hästägare i Halland hotas av djurförbud

Jag har hört om detta förrut, väldigt hemskt.
Frågan är liksom... Om hon verkligen älskar sina hästar men har inte möjlighet att ta hand om dom men kan verkligen inte sälja dom eller om hon helt enkelt plågar dom medvetet? :S

och eftersom hon fått varningar tidigare så förstår jag ju inte heller att hon får ha kvar dom, det är ju uppenbart att hon inte kan ta hand om dom varesig hon älskar dom eller ej.

Jag känner igen detta hela ifrån då jag bode i Lettland och jobbade som hästskötare, det hemskaste där var att jag kunde inte säga ifrån eftersom det är så dom tar hand om hästarna där.
 
Sv: Hästägare i Halland hotas av djurförbud

dessutom var några hästar inte verkade på hovarna på så lång tid så att dom inte kunde gå :(
 
Sv: Hästägare i Halland hotas av djurförbud

Hej hej !!!
Vad menas med djur förbud??? Att man får en chans till NEJ att man redan har fåttså många chanser att det är stopp.... hon kommer aldrig sköta sina hästar,, nu låter jag elak men slakta stackarna på plats och låt dom iallafall få fina drömmar att stå med halv brutna hova mm gör ont, min man är hovslagare, bara att ha en spricka i hoven kan leda till det mesta det vet nog alla hästägare...Om det nu inte finns någon som kan ta hand om dessa hästarna åt henne... Bura in henne eller iallafall ta ifrån henne all rätt att ha djur.. ARG LÄSARE vad har vi egentligen djurinspektörerna till??? att kolla om vi har för trånga gångar istallet eller att kroken hänger på fel plats??? snälla dom säger ju emot sig själva
Tack för att det finns fler som bryr sig heja er
 
Sv: Hästägare i Halland hotas av djurförbud

Man blir såå trött på systemet :confused:

Men sätta stopp för en exemplariskt skött verksamhet pga att det saknas ett tillstånd, som förra ägaren till gården skulle ha ansökt om, det är gjort på 2 röda :mad:

En nära vän till mig köpte egen gård med befintligt stall. När hon då ordentlig som hon är sökte "tillstånd att hålla häst" så kom det fram att det inte fanns ngt förprövningstillstånd innan förra ägaren byggde om.......
Stallet uppfyllde alla krav så det var inget problem, men det skulle kosta ett belopp på **.***:- :o
Betala inom ex antal dgr eller utrym stallet blev resultatet... en nystartad hästverksamhet.... veckan efter sista bet.dag stod knackade dom på dörren o krävde betalt el utflyttning av alla djur..... hon fick flytta hästarna till en bekant o spara ihop till böterna :mad:
En utbilda o mkt rutinerad hästmänniska som sköter sin hästar pedant! Hon saka straffas med omedelbar verkan, men tanten som misssköter sina djur hon ska få upprepa försök att göra rätt för sig :devil:

Snacka om snedfördelat :mad:

Visst det är lättare att få nån dömd där man kan gå på centimetrar eller div tillstånd, än nån som inte sköter sina djur, men då måste systemet ändras så de lagar o regler som finns idag blir tydligare o mer kraftfulla!
Det är ju här det viktigaste arbetet ska ligga: DJUR I NÖD!!!
Självklart ska alla stall o djurägare även hålla sig till de cm/tillstånd som finns, men just nu går de fallen före de akuta o viktiga... :crazy: Mkt pga (tror jag....) för få anställda o för mesiga lagar/regler......
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har fått djurförbud, då hon inte sett till att hennes hästar fått den vård de behövde. Efter en anmälan hittade...
Svar
13
· Visningar
1 682
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Hästnyheter Avmagrade hästar, en katt med obehandlad skabb och hundar som inte rastats på flera dagar – det var vad polisen fann på gården i norra...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En djurägare i Ulricehamns kommun hotas av vite efter en inspektion. Länsstyrelsen anser att kvinnan måste förbättra förhållanden för...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp