Hästar i trafiken - att föregå med gott exempel

Sv: Hästar i trafiken - att föregå med gott exempel

Hej igen lycka till med ridningen ute i markerna ha det jättebra
kul att läsa era texter etc. För dem det evenuellt varit jobbigt för hoppas det blir bättre.

För dem som behöver göra era röster hörda hoppas ni talar om era behov med ridvägar och eventuella andra behov säkra övergångar etc på vägarna ha de CarinaMargret.:love::love::love:
 
Sv: Hästar i trafiken - att föregå med gott exempel

När jag rider på vägen så har jag alltid reflexer på både häst och mig. dessutom brukar jag göra "hej"-tecken till bilisterna, dvs lyfta på handen o få ögonkontakt. de flesta saktar ner men det finns ju vissa som inte gör det o då gör jag "sakta-ner"-tecken.

hästarna jag rider på är väldigt trafiksäkra, men till helt 100% vet man ju aldrig. kommer det stora lastbilar/bussar försöker jag alltid gå mer åt sidan eller ner på en åker (där jag vet att jag får rida, o i nödfall precis i kanten).

det är viktigt med "hästtrafikvett" för både ryttare o bilister!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
2 993
Senast: Kristall10
·
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 439
Senast: lady_mike
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp