Bukefalos 28 år!

Hästens utfodring SLU vt 2012

lewellyn

Trådstartare
Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen hade möjlighet att läsa den så står det i antagningsbeskedet att den är inställd...? :(

Det står inget om att den inte kommer att gå på kursens hemsida. Nån som vet om den kommer att gå nästa termin istället? (Jag har mailat kursansvarig, men det kanske går snabbare att få svar här... )
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

SLU fick sänkt anslag med ca 100 miljoner så de måste dra ner en massa på utbildningarna, kanske blev foderkursen drabbad också :( Men ring och fråga för säkerhets skull tycker jag.
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Jag tror också det är pga nedskärningarna. SLU har fått ställa in flera sommarkurser bla + att lärarna måste dra ner väldigt mycket på föreläsningar och liknande. Jättetråkigt :(
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Japp så var det :(

Det verkar inte heller så lovande om att kunna läsa den nästa termin heller tyvärr.
Ifall fler undrar så kopierar jag in svaret jag fick från Sara Ringmark på SLU nedan:


Ja det stämmer att den är inställd och jag är också besviken. Anledningen är att staten minskat sina anslag till SLU kraftigt under nästa år och det får direkt konsekvenser för våra utbildningar. Vår fakultet har därför bestämt att prioritera grund- och programutbildning och vi får därmed ingen ersättning för fristående kurser. Jag hoppas att den ska kunna komma tillbaka i framtiden, antingen i samma eller i ny form.
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Här är en till som blev besviken... Jag har velat läsa kursen flera år men väntat för att bli klar med mina ekonomistudier först.
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Kl*
Ännu en besviken härborta! Jag hade dessutom sökt en hel rad med andra kurser på slu, alla inställda.. Hade man fått en förvarning så hade jag i allafall kunnat söka andra kurser istället! :(
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Jag tror inte att SLU fick sån lång förvarning själva tyvärr. :crazy:
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Det blev väl inte klart förrän någon vecka sedan? Var mycket diskussioner om det här i Skara..
 
Sv: Hästens utfodring SLU vt 2012

Jag sökte även Hästens sinnen och Beteende och kom in, den går på LIU, såg att de har sen anmälan om det kan vara intressant för någon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
868
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 334
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag ska göra klart min utbildning och läsa teori- och metodkurs halva nästa termin på distans halvtid och sen skriva uppsats på distans...
Svar
12
· Visningar
2 603
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp