Hästprataren

Ok TW om ni är allergiska mot ovetenskapliga metoder eller spiritualitet i största allmänhet. Jag är själv väldigt öppen men tar inte saker på blodigt allvar heller, utan ser det mera som kul att testa på.

Igår hade vi en så kallad djurkommunikatör ute hos hästarna, och hon fick även prata med Kaj denna gången. Hon började med att fråga hur gammal han är och hur länge jag haft honom, sedan satt hon själv med honom medan jag grejade och höll mig lite på avstånd (pga ville inte distrahera, men fanns ändå i närheten).

Efter en stund kommer hon bort till mig och säger att dom är klara och att jag kan ställa kompletterande frågor nu. Vi fick en väldigt fin stund tillsammans iaf, och mycket av det han "berättade" makes sense, alltså det är kanske saker som jag har känt på mig själv. Tar framförallt med mig att han är otroligt godhjärtad, och gärna vill vara till lags vilket gör att jag behöver vara extra uppmärksam på när han försöker tala om att någonting känns fel. Min fina, underbara, ljuvliga lilla ponnyplutt :heart Mitt ljus i allt mörker.

IMG_7475.jpeg
 

Jag är i grunden väldigt skeptisk till djurkommunikation, men befann mig i en situation där jag behövde ta till all hjälp jag kunde få.
Så jag tog ut en gammal bekant som äter djurkommunikatör så hon kunde vägleda mig och min häst.
Jag vet inte om min häst verkligen kunde prata med henne eller inte. Men efteråt var min och hästens relation mycket bättre och djupare. Och jag mådde bättre efter att ha fått höra att min häst gärna fanns där som ett stöd.
 
Jag är i grunden väldigt skeptisk till djurkommunikation, men befann mig i en situation där jag behövde ta till all hjälp jag kunde få.
Så jag tog ut en gammal bekant som äter djurkommunikatör så hon kunde vägleda mig och min häst.
Jag vet inte om min häst verkligen kunde prata med henne eller inte. Men efteråt var min och hästens relation mycket bättre och djupare. Och jag mådde bättre efter att ha fått höra att min häst gärna fanns där som ett stöd.
Ja, jag har ju hand om en kompis häst också nu som har pratat med samma kommunikatör tidigare. Han har verkligen ett bagage och är väldigt speciell, svår med människor. Svår att läsa ibland och svänger snabbt i humöret. Men han verkar också må bättre efter att ha "pratat" av sig. Svårt att säga vad det beror på såklart men alla i stallet märker skillnaden.

Lite lustigt för min häst verkar dra paralleller mellan mig och den här andra hästen, som är hans bästa vän. Han ska ha sagt igår, bland annat, att vi båda upplevt förluster som har påverkat vår självkänsla och att vi båda erfarit att människor inte alltid är så snälla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det var ett tag sen det sov en hund i våra soffor. När jag träffade min man hade jag My, en stor och flamsig blandrashund. Men min man...
Svar
7
· Visningar
633
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 819
Senast: Zpunk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 726
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp