Bukefalos 28 år!

halt häst

Sparvoga

Trådstartare
När jag tog in min häst igår var han rejält halt på vänster fram, dock ingen ökad puls eller svullnad. Reagerade dock vid tryck vid kotan, böjsena. Lindade han inatt, imorse var det dock svält men ingen ökad värme, vill inte riktigt stödja på benet, står nu inne i boxen. Va kan d var, stukning, vrickning eller nåt allvarligare? Nån?? Om det inte blir bättre måste jag såklart åka in på kliniken, Men man blir ju orolig :crazy:
 
Låter som om det hänt något med senan?! En akutövertänjning?!
Låt hästen vila o ring o rådfråga din veterinär imorgon.
 
låter som du borde ta in den till kliniken.
forsök att gå med den några minuter varje dag så inte
den blir stående stilla.
min häst var halt,det gick över på en vecka,då gick jag mycke med honom och masserade med värmande salva
 
Kyl benet om du misstänker senan- aldrig värme på en skadad sena..
 
En veterinär måste undersöka hästen och avgöra vilken typ av skada det rör sig om. Behandlingen är helt beroende av detta och i vissa fall är en snabbt insatt behandling avgörande för hästens framtid.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: sassiball
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp