Bukefalos 28 år!

Halt kisse

Zewz

Trådstartare
Min ettåriga kastrerade hankatt som bor i lagården tillsammans med sin syster ville inte stödja på sitt ena framben i morse.
Inget "stort" verkar vara brutet, han gör motstånd om man trycker emot och "kloar" lite lätt i saker och ting, som vanligt, men vill inte stödja på det. Ibland "glömmer han bort" sig, och busar som vanligt, men utan att ta riktigt stöd på benet. Jag tog en liten liten fästing mellan trampdynorna på honom, men i övrigt hittar jag ingenting. Möjligtvis en liten liten svullnad över "smalbenet", men det är svårt att säga då han är ganska lurvig...
Pratade med veterinären. Vår lokala klinik verkar ha stängt idag (?), och den i grannstaden hade helt fullbokat, och hon tyckte jag skulle avvakta, men jag blir ju orolig för min lilla gris :(

Kan katter stuka sig, precis om folk? Han spinner och kelar som vanligt, äter och dricker, och nu hade han klättrat upp i en stor halmhög så han kan ju inte vara döende direkt.
Honan hittar jag inte, men hon är lite skygg och vi ser henne inte varje dag.

Är jag hemsk om jag avvaktar över helgen?
 
Sv: Halt kisse

Tack :)

Katten verkade bättre redan igår, och idag haltade han bara lätt så han överlever nog :) Och jag ska sluta vara så nojig... ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 137
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp