hm har för mig att den finns på en hemsida.. hm ska kola upp vänta lite bara :)
 
äh jag hittar inte.. fan oxå.. jag har skrivit till en tjej som borde veta . men jag hittar inte den sidan.. suck.. jag vet att det stod om alla stofamiljer på den sidan :mad:
 
Stofamilj 23 kallas Olivelugnsfamiljen och stamsto var Constancia 1782 e. Colinor II - Erlkönig - Gardi - Junior, född i Hannover. Det blev en ganska stor familj med många förgreningar.

Hingstar i familjen (som jag kommer på just nu) är Magritte, Chagall, Bellini, Torboldt, Orust bla. Finns några till som är exporterade.

I boken "Våra stofamiljer" av Stig ? finns många stofamiljer beskrivna om man vill ha tag på lite äldre information. Helt klart läsvärd!
 
Tack så jättemkt!
VEt du vart man kan få tag i "Våra Stofamiljer" av Stig.... nånting?
:bow:
 
"Mitt" sto är ur stofamilj 23, och det är därför fölet heter Copernicus (namnet ska börja på Co i "hennes" gren av familjen).
 
Hittade detta:

23: Constancia Colinor II - Erlkönig - Gardi - Junior
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: jemeni
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
793
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
5
· Visningar
272
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp