Bukefalos 28 år!

Hamster Gangster bilder

sweep

Trådstartare
Idag fick han en ny bur, ett gamalt akvarium.

Det var trasigt så jag lagade det med tejp och Gangster bryr sig inte alls om tejpen så det var ju bra =)
Har även tejpat upp vattenflaskan :p och det funkar finfint än så länge (http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29880000-29889999/640x480/29882168.jpg)

Köpte nytt hjul idag och det var lite läskigt först men nu är det roligt.

29882159.jpg


Tog sen bort hjulet och det var INTE bra enligt Gangster

29882166.jpg

29882167.jpg


ledsen och letar efter utgången/hjulet
29882174.jpg
 
Sv: Hamster Gangster bilder

hmm men om jag gräver lite då...
29882199.jpg


nope hjälpte inte lika bra att hoppa upp på huset
29882200.jpg


Men om jag gräver i det här hörnet då (tejpat över sprickan)
29882208.jpg

29882209.jpg


(tejpen här sitter på utsidan)
29882210.jpg

29882211.jpg
 
Sv: Hamster Gangster bilder

hela buren
29882212.jpg


Sen kom han på att utgången kanske fanns under huset....
29882216.jpg

eller under sin träbro/stege
29882217.jpg

29882219.jpg


tog bort huset sen då han hade grävt upp ganska så bra så det stog ostabilt..
Men nu har han fått hjulet igen och jag har lycklig hamster igen (tills jag tar bort det)

Alla bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1141921_page0.html
 
Sv: Hamster Gangster bilder

igår stoppade jag ner handen för att fixa till nått och hade sen en hamster hängades i tröjan.. han ville ut på äventyr :D

Fick springa i sin nya boll och sen även lös, mycket roligt. =)

Han fastnade även i äggkartongen... Det har ett hål i locket där man öppnar/stänger förpackningen och det tyckte Gangster såg roligt ut så han stack i huvudet och sen hade jag en hamster som var arg och rev med tassarna.. så fick hjälpa honom lite..
Han är bra på att klata till det lite :D

Imorse fick han sitt gamla hus för han var fortfarande vaken och jag tänkte att han kanske saknade gamla huset men då försökte han ta sig in genom taket (det har ett litet hål) men insåg själv att det inte går.. (han har två gånger taget sig upp ur det hålet men han fick kämpa lite för att få igenom rumpan :D )
 
Sv: Hamster Gangster bilder

hihi, det låter och ser ut som min förra hamster :love: En riktig liten hulligan. Han älskade sin boll som han fick springa omkring med på golvet. Allra roligast var att rulla fram till hunden och dra in några hårsstrån från hundens svans in i bollen :angel:

Jättesöt Gangster för övrigt :love:
 
Sv: Hamster Gangster bilder

En sån söt! :love: Påminner mycket om min Tiger som dog för lite drygt 1,5 år sedan.

Det finns lösningar för vattenflaskor i gamla akvarier med sugkoppar. Kanske lite lättare att slippa tejpa om varje dag.

Min nya odåga har just fått ny bur. Han lyckas rymma ur allt så nu är det duna-bur som gäller. :devil:
 
Sv: Hamster Gangster bilder

var och kollade i djuraffären men dom hade bara flaskor att sätta i galler så det får funka med tejp ett tag till :D

jag hoppas att han inte lyckas rymma.. ska fixa snyggare skydd över buren sen.. flingpaket är inte så stiligt :D
Men han brukar sova när jag är borta, tror han gick o la sig när jag gick hemifrån förut
 
Sv: Hamster Gangster bilder

jo men dom flesta har ju minsta summa att beställa för och sen frakt på det så tejp får duga än så länge.. =)

upptäckte igår att skruven till nya hjulet ligger någonstanns i buren (liten plupp som håller fast hjulet på pinnen) den har tydligen lossnat och jag hittar den inte..
 
Sv: Hamster Gangster bilder

Finns ju annars sånna vattenflaskor som man hänger en ståltråd i botten. Då kan du bara borra ett hål i taket, sticka ner ståltråd och så ta en mutter eller bricka eller något att fästa ovanpå taket, så inte ståltråden åker igenom hålet. Å så hänga flaskan i andra änden.

Brukade använda sånna vattenflaskor till mina gerbils som jag hade i akvarium, men där var det nättak så det var abara att haka i ståltråden i taket.
 
Sv: Hamster Gangster bilder

gangster har just nu blivit sätt i fängelse (sin plast/galler bur) för 03.30 så vaknade jag av att det brakade till lite och sen hörde jag små tassar som sprang på golvet..

tur han är lätt att fånga...
 
Sv: Hamster Gangster bilder

Åh vad jag känner igen det där...

Hamstrar är så otroligt smarta och framför allt mer atletiska än man ger de credit för. :D Hoppas du hittar en bra lösning i alla fall. Kanske finmaskigt nät i taket? Finns på granngården.
 
Sv: Hamster Gangster bilder

hörde jag små tassar som sprang på golvet..

Det där har jag också varit med om med både hanen och honan.
Hanen vaknade jag av att hjulet lät, vilket jag visste att jag hade ståendes på golvet.
Tände lampan och gissa vad jag fick se...
Var bara att plocka upp honom och sätta tillbaka, samt lägga något över där han lyckades ta sig ur (mästerrymmare tyvärr).

Med honan vaknade jag av att jag kände något hårigt på kudden när jag vände mig om. :grin:
Tände lampan och fick se hennes nylle.
Ska erkänna att jag faktiskt var imponerad av henne då.
Hon hade alltså tagit sig ur sitt akvarium (förstår ännu inte hur..), tagit sig ner ifrån bordet, gått fram till sängen, klättrat via vävtapeten och upp i sängen. :p
Hon tyckte väl det var dags för lite gos. :rofl:
 
Sv: Hamster Gangster bilder

åh så mysigt det låter!

inte 03.30 på morgonen när du la dig 01.00 och ska upp 07.00 och åka bort..

men jag är glad att han tog sig ur när jag var hemma (mamma passade honom igår på dagen och hon vågar inte ta i han )
 
Sv: Hamster Gangster bilder

jag hittade min gangster vid sängen :D han hade gått från ena långsidan av rummet till andra och satt o stirrade på mig :D
 

Liknande trådar

S
Hästvård Jag har nyligen flyttat och därför bytt hovslagare, fick tag på en som stallkamraterna rekommenderade mig. Men jag är ytterst tveksam...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 615
Senast: angelwings
·
Däggdjur Tog nyss några helt underbara bilder på min lilla Gangster. Satt framför och tryckte bara på knappen så fick en hel del roliga bilder...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: sweep
·
Utrustning Ska köpa dressyrsadel till min dam denna vecka tänkte jag, ska såklart åka till utprovaren men tänkte se om ngn har en idé om vad jag...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: BernT
·
Ridning Hej. Någon här som har erfarenhet av sned häst och som skulle vilja dela med sig av tips och råd. Jag har haft min häst (nordsvensk...
Svar
8
· Visningar
1 686
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp