Han lever inte mer.

C

CassyJo

Till er alla som läste om våran söta lilla hittekatts unge vill jag meddela att han inte längre finns med oss utan lämnade denna jord 2 veckor sedan.

Vi kämpade på med att försöka rädda honom men när han var ca 12 veckor gammal vägde han fortfarande 0,5kg och fick diagnosen diabetes. ovanpå detta hade han också börjat få hjärnblödningar där han släpa bakbenen efter sig, dreggla, snurra med ögonen, hyperventilera osv.

Vi åkte in med han till veterinären flera gånger. Vi kämpa med att rädda honom tills veterinären till sist sa att det inte går längre, det håller inte i längden, då fatta vi beslutet tillsammans med veterinären om att han fick somna in. Veterinären var snäll och stod för avlivningskostnaden samt kremeringen av katten då hon ansåg vi hade kämpat nog med honom och gjort ett tappert försök.

Nu dansar han bland molnen där upp i katthimlen och lider inte mer.
Han är saknad och förevigt älskad hos oss.:cry:
 
Sv: Han lever inte mer.

För evigt jagandes råttor i katthimlen nu, där ingen smärta finns
 
Sv: Han lever inte mer.

Jag beklagar sorgen, sov så gott lilla katten.
Så tråkigt att höra att det inte gick att rädda honom, trots att ni kämpade så mycket.
Kram!
 
Sv: Han lever inte mer.

Lillkatten hade tur som hamnade hos någon som kämpade för den och som hade styrkan att ge den ett fint avslut när ingen hjälp längre fanns.
 
Sv: Han lever inte mer.

Ja och vi saknar honom. Jag grät nå fruktansvärt när han somna in och det var mycket svårt att ta det beslutet men behövligt. Vem hade trott jag skulle bli fest vid honom på bara några veckor. Har i alla fall alla fina bilder på honom kvar som minnen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 411
Senast: Disen
·
S
Hästvård Mitt sto som skulle bli 15 år i år och som haft några fånganfall under ett pr års tid har nu fått sluta sina dagar. Hon fick ett...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: bettysmatte
·
Övr. Hund Nu är vi nära slutet... Eftersom Lucas inte blivit bra efter alla operationer så bestämde vi en ny tid hos veterinären. Mamma åkte...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: plymen
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 836
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp