Hannoveranerstammar

eventingmania

Trådstartare
Är det någon som har något bra sätt att hitta Hannoveranerhästar från slutet av 70-, 80- och början på 90-talet och som inte inkluderars i sökningar i de tre största öppna databaserna Hippomundo, HorseTelex och Sporthorse Data?

Vet någon om det finns mer information om hästar på de gamla CD-skivorna från FN-verlag än vad som finns på deras web när det gäller hästar från den här tiden? Är det värt att bli medlem i Hannoveraner-förbundet? Kan man slå i stammar då?
 
Är det någon som har något bra sätt att hitta Hannoveranerhästar från slutet av 70-, 80- och början på 90-talet och som inte inkluderars i sökningar i de tre största öppna databaserna Hippomundo, HorseTelex och Sporthorse Data?

Vet någon om det finns mer information om hästar på de gamla CD-skivorna från FN-verlag än vad som finns på deras web när det gäller hästar från den här tiden? Är det värt att bli medlem i Hannoveraner-förbundet? Kan man slå i stammar då?
Kan kolla lite om infon är på tyska och därför svårtillgänglig? Har du något FN-Verlag-medlemskap/abonnemang?
 
Kan kolla lite om infon är på tyska och därför svårtillgänglig? Har du något FN-Verlag-medlemskap/abonnemang?
Har zucht och sport på FN och även andra betalabonnemang på andra sidor. Men undrar om det finns mer info på äldre hästar på de där gamla CD-skivorna än vad man kan hitta på hemsidan O_o
 
Har zucht och sport på FN och även andra betalabonnemang på andra sidor. Men undrar om det finns mer info på äldre hästar på de där gamla CD-skivorna än vad man kan hitta på hemsidan O_o
Vi pratade med hannoveranerförbundet på Equitana för rätt många år sedan för att få mer information om och avelsråd till hannoveranerstoet vi hade då. De var mycket hjälpsamma och vi hade sedan mailkontakt några vändor.
 
Har zucht och sport på FN och även andra betalabonnemang på andra sidor. Men undrar om det finns mer info på äldre hästar på de där gamla CD-skivorna än vad man kan hitta på hemsidan O_o
Ah, förstår. Jag skulle inte lita på att allt ligger i databasen (hemsidan). Du kan ju höra med dem? :)
 

Liknande trådar

Avel Tänkte dela med mig lite av tips och råd i det här med att döpa sporthästar (säkert andra med men i det här är sporthästar min referens)...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
16 660
Senast: Roheryn
·
Avel Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
39 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp