Bukefalos 28 år!

Hans mustach förstör för oss

Jag har själv väldigt svårt att se hur det kan vara så hemskt med mustasch men, jag tycker också att det är fel att kräva saker. Om du har berättat för honom att det inte funkar med mustaschen och han har sagt att han vill ha mustaschen för den är viktig för honom, då finns det väl inte så många alternativ? Göra slut? Inga kyssar/inget sex men vara tillsammans?

Det är inte okej för en man att be en kvinna raka sitt könshår, varför skulle det då vara okej för en kvinna att be en man ta bort sin mustasch? Den kanske är lika viktigt för honom som könshåret är för kvinnan? Jag fattar inte riktigt grejen.

Om mustasch var det absolut värsta jag visste och han absolut skulle ha mustasch då tror jag inte han är mannen för mig.
 
man tvingar inte sin partner att ändra sig.man kan diskutera först. sen man har tre val, 1. godta det utan gnäll även om du inte gillar det. 2. skit i sexet om det inte är viktigt. 3. gör slut.
men man tvingar ingen att göra om sig om den nu har valt detta.
 
Jag tycker att mycket handlar om att ge och ta i ett förhållande. Naturligtvis ska man inte göra hur stora uppoffringar som helst, men om min partner vet att jag tycker nåt är väldigt obehagligt så skulle jag bli väldigt ledsen om han ändå skaffade det, vad det nu är är! Att raka bort eller trimma ner skägget känns för mig som en liten uppoffring för att båda ska må bra!
 
Det är inte min mening. Om man med en axelryckning kan välja sitt skägg över ett samliv med partnern så är man ju inte så intresserad av förhållandet. Hade samlivet varit viktigt hade intresset funnits för att försöka hitta ett sätt att få både och. Han verkar ju enligt TS inte ha visat något intresse alls, annat än att säga åt henne att hon vänjer sig när hon tar upp problemet.
Alltså, det är inte skägget i sig som är problemet. Det är att han tar avsaknaden av ett samliv med en axelryckning och inte verkar intresserad av att hitta en lösning som fungerar för båda.

Jag tror inte att det hör ihop. Alltså skägget och samlivet, i sambos värld. Hur han vill vara och se ut är en grej. Hans relation en annan. Det går inte att jämföra så i min värld. Jag älskar att läsa. Men det är såklart inte viktigare än min sambo. Men jag skulle ändå inte sluta läsa för att han ville det.
 
Jag har ett problem i mitt förhållande som jag skulle behöva få lite input.
Min kille har från början vi blev tillsammans (4 år) vetat att jag inte tycker om skägg och mustach, jag tycker sällan det är snyggt på någon , men störta grejen är att jag tycker det är rent av obehagligt och får kväljningar vid kyssar om något hårstrå kommer in i munnen.

Han har vetat om detta om har därför alltid rakat bort mustachen men behållt skägget som en kompromiss. Skägget får han gärna ha kvar om han tycker om det för jag älskar honom oavsett att jag tycker det är snyggare utan. Problemet nu är att han har slutat raka bort mustachen. Jag saknar något så fruktansvärt att vilja kyssa den jag älskar och tycka det är trevligt inte obehagligt. Han säger bara "äsch du vänjer dig" . Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.

slutsatsen är alltså att han älskar sin mustach mer än han älskar mig? Det gör mig så fruktansvärt ledsen att han inte kan göra ens en sådan grej för min skull. Omvänt skulle jag aldrig göra så mot honom. Själklart skulle jag axeptera i princip nästan vad som helst på kroppen som han vill ändra/spara ut/gå upp i vikt etc. Men när det påverkar mig så att jag tycker en så viktig grej som kyssar är obehagliga...

Känner mig som skit..känns elakt mot honom när han älskar sin mustsch (mer än mig)att be honom att ta bort den. Men jag kan inte hjälpa hur jag känner.

Känner mig oälskad och oviktig, hur kan det rulla på månader och han tycker det är fine utan närhet å sex?! Blir ledsen..

Om jag är idioten i detta så får ni gärna skriva det..
Vad säger han när ni pratar om det?
 
Nu får jag bli lite petig, men jag har inte skrivit att skägget skulle vara viktigare än själva förhållandet. Jag har skrivit att han väljer skägget över ett samliv med sin partner (och gör det med en axelryckning verkar det som). Jag tycker att det är stor skillnad på de två. Att säga att "skägget är viktigare än förhållandet" eller "skägget är viktigare än mig" är absolut manipulativt och inte bra kommunikation. Att säga att han väljer skägget över ett samliv är i sammanhanget ett konstaterande. Det finns massor med situationer där man väljer annat över att ha ett samliv. Tex en sådan enkel grej att om man har en massa övertid på jobbet och väljer sömn över samliv med partnern en period.
Alltså, att välja A över B är inte detsamma som att säga att "du tycker att A är viktigare än C".

Det verkar ömsesidigt kan jag tycka.

Båda verkar tycka att skägget är viktigare än ett samliv, fast de är i varsin ände
 
men störta grejen är att jag tycker det är rent av obehagligt och får kväljningar vid kyssar om något hårstrå kommer in i munnen.

Jag klarar inte heller av mustascher. Inte just för hårstrå i munnen utan jag klarar bara inte av känslan. Och jag skulle bli sjukt ledsen om min partner vetat om det länge och sen plötsligt struntar i det. Det handlar överhuvudtaget inte om utseende.

Och ang. det som skrevs i början av tråden om att du ska ta tag i dig själv kan jag ju säga att jag gått i terapi i 5+5 år och dessutom lite kortare KBT utöver det, min mustaschfobi är ännu inte botad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 342
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 307
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp