Bukefalos 28 år!

Hansbo Kombitäcke!!!

G

GUSTUR

Hur anser ni att storlekarna är på combitäckena??
Jag har förmed mig att en kompis combitäcke i 125 var rätt
litet i storleken?? Funderar på om det blir 125 el 135
till mina isisar.....

tacksam för snabba svar... :)
 
Pållan har 145 i det som alla andra täcken, så såå små tkr jag inte de är i stl.
 
Jag har 135 på min häst, och den storleken brukar vara lite åt det stora hållet annars. Men Hansbotäcket sitter perfekt, alltså borde det vara en liten 135. :)

På TM-täckena måste hon ha 125... :D Jag tror att hon egentligen är en 130-häst, men det är inte så lätt att få tag i, om man måste välja täcke efter priset. :smirk:
 
De har 125 i andra täcken och de sitter bra, mitt ylletäcke från Börjes är snäppet för kort på den ena så därför funderar jag på om 125 kan bli kort på den ena...???
 
Det jag har märkt är att de är normala i storleken först, men sedan krymps de ca 5 cm när de tvättas, så då blir de lite små. På min stora ponny som normalt sett har 135 cm, men kan ha 145 cm om de är små i storleken, passar ett 145 perfekt.
 
På hööks så har de berättat för mig att de är nästan en storlek större än "normala" täcken. Ibland till och men 1½ storlek större.

Är det fler som har upptäckt det???
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 311
Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
885
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 530
Avel Ursäkta om tråden ligger fel - visste inte riktigt var jag skulle lägga den. Bara lite nyfiken efter att ha lekt med pappas...
Svar
15
· Visningar
1 829
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp