Bukefalos 28 år!

Har ni hjälp av revisor?

Cyllene

Trådstartare
Eller hade ni det i början när ni startade företag?

Funderar på att skaffa riktig hjälp nu vad gäller företaget och vad jag kan dra av osv.

Någon här som har tips annars?

Företagets verksamhet är 80 % avelverksamhet och 20 % hästutbildning.

Tycker jag borde kunna skriva transporten på företaget, ev hästarna osv osv.

Men allt det här är ju nytt för mig, så jag behöver ju hjälp. Så hur har NI gjort?

/C
 
Sv: Har ni hjälp av revisor?

Jag har en del kunskap om skatter, EU-bidrag, lantbruksföretag osv via mitt jobb, så jag anlitade inte någon. Men jag kollade ändå upp via LRF-konsult och fick en del tips och köpte också någon bok/fick lite informationsmaterial.
Hade jag inte vetat någonting hade jag absolut anlitat någon iallafall de första åren, det är ju när man är nystartad som man lägger grunden för ett friskt företag och det är ju mkt lättare om allt är rätt från början.
När man anlitar någon är det ju bra om den personen har kunskap om den bransch det gäller - det kan ju finnas avdrag du själv missat!
//Kopia
 
Sv: Har ni hjälp av revisor?

När vi startade vårt häst-HB (avel) tog vi hjälp av LRF Konsult de första åren. Det känndes tryggt att ha någon kunnig som kan "hålla en i handen" och hjälpa till i starten.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 639
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 383
Senast: Enya
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 448
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 072
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp