Bukefalos 28 år!

Har ni tänkt på det om tändsticksaskar?

Nej.

Men av någon outgrundlig anledning skakar jag grädden innan jag häller ur den. Avkomma gör likadant och har inte heller någon förklaring till varför.
Samma här fast anledningen är inte så outgrundlig. När grädden står ett tag så blir det en fetare, fastare kaka på toppen. Skakar man kartongen så blandar man iallafall ner denna en aning i resten av grädden.
 
Är det sant?

Jag har tolkat det som en ovana andra har. Andra är i det här fallet alla som inte är så ljudkänsliga som jag och därför står ut med det där skramlet i onödan.
 
Ofta är det ju vissa ljud man är känslig för. Inte alla ljud. Jag måste på riktigt verkligen aktivt tänka på att de som åstadkommer sådana ljud som att SKAKA TÄNDSTICKSASKEN antagligen inte gör det för att djävlas med mig. Men jag känner mig helt jagad nu, bara jag tänker på det.
Fast ljud som andra åstadkommer är mycket mer irriterande än de egna ljuden...
 
Jag skakar aldrig på tändsticksaskar eller tablettaskar och klapprar inte med grilltänger! Men jag är nog lite som @Petruska - ogillar/är känslig för onödiga ljud!

Grädde, gräddfil och yoghurt skakar jag, men där är ju orsaken att jämna ut innehållet något (och det skramlar inte)!
Men det är bara ett skak på asken, en rörelse. Inte något maraccasspelande.
Samma med grilltången. Två klapper - och inte högt. Det är inte ljudet man är ute efter.
Jag tror jag omedvetet kollar så det är tillräckligt med tändstickor i asken.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 519
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: ryujaneiro
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: Pilot
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
468
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp