Bukefalos 28 år!

Har ni tänkt på det om tändsticksaskar?

Men det är bara ett skak på asken, en rörelse. Inte något maraccasspelande.
Samma med grilltången. Två klapper - och inte högt. Det är inte ljudet man är ute efter.
Jag tror jag omedvetet kollar så det är tillräckligt med tändstickor i asken.
Alltså. Jag är väldigt svår när det gäller ljud på riktigt. Inte alla ljud, men väldigt många olika. Det är tydligt att jag hanterar ljud sämre än "vanliga" mänmiskor som säger sig vara ljudkänsliga.
 
Jag skakar inte varken tändstickor eller någon annan rasslig ask. Vet att jag hade slängt asken om jag hade tömt den vid föregående tillfälle och skulle bli mycket förvånad om det visade sig att jag hade umgåtts med någon som inte gjorde likadant.
 
Jag skakar inga tändsticksaskar hemma då jag bränner upp de som är tomma när jag gör upp eld, alternativt slänger in dem i kaminen om sista stickan gått åt för att tända ett ljus. Andra askar skakar jag för att höra om det finns några tändstickor.
 
Men snusdosor däremot!
Jag snusar inte ens :cautious:
Men råkar jag flytta på en så måste jag skaka på den :cool:


Har nog aldrig skakat på en mejeriprodukt däremot :confused: varför gör man det? :D
Å andra sidan är jag kanske arbetsskadad, blir lite jobbigt att skaka 5 eller 10 kiloshinkarna :laugh:
 
Jag skakar inte varken tändstickor eller någon annan rasslig ask. Vet att jag hade slängt asken om jag hade tömt den vid föregående tillfälle och skulle bli mycket förvånad om det visade sig att jag hade umgåtts med någon som inte gjorde likadant.
Jag vet att jag också hade slängt den och jag tror faktiskt att de allra flesta hade gjort det, men skaket är som en automatisk grej.
 
Om jag dricker något ur en burk och det är ungefär mindre än hälften kvar - då skakar jag lite i sidleds för att känna hur mycket det är kvar. Kanske för att inte göra mig själv besviken om det när jag dricker visar sig vara mycket mindre än jag trodde :D Eller för att slippa känna sig dum när man försöker dricka ur en tom burk!

Snusdosan skakar jag också utan att tänka på det.
 
Men det är bara ett skak på asken, en rörelse. Inte något maraccasspelande.
Samma med grilltången. Två klapper - och inte högt. Det är inte ljudet man är ute efter.

Jag tror jag omedvetet kollar så det är tillräckligt med tändstickor i asken.

Perfekt sett att kolla. Besvikelsen är dock stor när vissa på jobbet lägger tillbaka redan brända i asken...
 
Om jag dricker något ur en burk och det är ungefär mindre än hälften kvar - då skakar jag lite i sidleds för att känna hur mycket det är kvar. Kanske för att inte göra mig själv besviken om det när jag dricker visar sig vara mycket mindre än jag trodde :D Eller för att slippa känna sig dum när man försöker dricka ur en tom burk!

Snusdosan skakar jag också utan att tänka på det.

Åh detta läskburksskakande gör mig VANSINNIG! Min sambo gör det efter varje liten sipp hen tar och varje gång frågar jag "varför gör du sådär?". Varje gång svarar hen "för att skaka loss läsken från kanterna".

Leder till förhållandekris varje gång!
 
Åh detta läskburksskakande gör mig VANSINNIG! Min sambo gör det efter varje liten sipp hen tar och varje gång frågar jag "varför gör du sådär?". Varje gång svarar hen "för att skaka loss läsken från kanterna".

Leder till förhållandekris varje gång!

Hahaha! Jag gör det enbart på grund av social ängslighet :D
 

Liknande trådar

Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 530
Senast: Cattis_E
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: Habina
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 612
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp