Har ridsport blivit rumsrent?

fejko

Trådstartare
Jag tycker mig skönja en attitydförändring hos sportjournalisterna och allmänheten? Efter att som hästtjej år efter år fått höra: Ridning är ingen sport, man blir inte trött av att rida, hästen gör allt, man ska inte leka med maten, ridning är en rikemanssport o diverse andra spydigheter börjar man se att sportjournalister och andra faktiskt börjar intressera sig för sporten och faktiskt ta den på allvar.

Jättekul tänker jag med Christian Ohlssons glädjefnatt i färskt minne :)
 
Jag tror att framgångarna, och TV-sändningarna på helgerna, har gjort att allt fler börjar förstå hoppningen. Min pappa som älskar sport satt och sa under OS-sändningarna att det är ju lika spännande som Skidskytte så jag tror att han har hittat sin nya helgunderhållning och det hoppas jag att fler också tänker. Bara våra kommentatorer tar till sig och blir bättre på att förklara hur det ligger till i klassen så fler kan "hänga med" så blir det nog fler tittare!
 
Jag tänkte på samma sak när jag läste en krönika i Aftonbladet efter guldet i helgen. Journalisten skrev rakt ut att han inte hade varit det minsta intresserad av ridsport före OS men var helt lyrisk i texten. Hoppas detta är en trevlig bieffekt som blir bestående även efter OS, även om jag själv varit ganska så förskonad från tråkiga kommentarer när väl högstadiet var avklarat.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 141
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 492
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 759
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp