Bukefalos 28 år!

Hård i magen.

LitenIsa

Trådstartare
Min dotter (nu 10 månader) har alltid haft problem med magen. Hon är väldigt hård. Nu sa min syster igår att det kunde vara glutenintolerans. Kan de reagera med att bli hårda i magen då?

Hon äter alltid mängder med katrinplommonpuré och ibland får vi även ge henne laktulos för att få igång magen. BVC sa att det brukar stabilisera sig vid 1-års åldern.
 
Sv: Hård i magen.

Hade samma problem när min dotter var liten.
Pluttarna var så hårda att hon fick tryckmärken efter dem om de lå en stund i blöjan.

Vi försökte i perioder med messmör, laktulos mm mm, inget hjälpte.

Till slut fick vi en tid på sjukhuset och de testade först mot alla allergier, negativt.

Det slutade med att vi fick svaret: -Några barn har sent utvecklat tarm/magsystem och det växer till sig efter ett tag. Fortsätt med laktulos varje dag och avvakta.

Efter 2 månader med konstant användning av laktulosen var det precis som om magen fattade galoppen.:)

Inga problem efter det.
Gå till doktorn och få uteslutet allergi, evt kan du prova en vecka hemma utan mjölk/gluten först och se om det blir bättre.
(Är det inte diareé man får av glutenallergi?)

(Nu är hon 11 är och ski..r som en dräng). :eek:

Lycka till!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 325
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 656
Senast: Blyger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp