håret borta någon som vet?

T

Tressy

Mitt sto har fått en stor kal fläck uppe på ryggen.(Ca 20 cm lång+ revor på ca 10 cm+ småsår omkring) Är det vanligt att hästarna biter bort så stora fläckar på varandra? Har ingen annan förklaring till hur det har gått till. Ni som har många hästar i hop kanske har varit med om det, själv har jag aldrg sett det.Det har nu äntligen börjat växa ut hår där men det har tagit tid.
Någon som kan svara?
 
Pälsätare kanske? Just nu ser jag pälsätare "överallt" eftersom allt tyder på att min ungponny har såna! Hon hade det med sig från uppfödaren när jag köpte henne i november...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 124
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 360
Hästvård Hej! Min quarter/paint har sedan onsdags förra veckan hunnit klia sig jättemycket på fram på bringan och ner mellan frambenen så att det...
Svar
9
· Visningar
870
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 570
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp