Hästlicens

Problematisk

Trådstartare
Jag sitter och ska förbereda inför tävlingspremiär med "nya" hästen, och tänkte lösa licenser för oss. Jag har letat upp henne med hjälp av licensnr och lagt till henne i "mina hästar" och trycker på "aktivera licens 2018". Då kommer jag till sidan där man fyller i ägare och väljer licens, men det ser inte ut som det brukar. Det står "aktivera licens 2018" iställer för "årslicens 2018" som det står när jag kollar på min gamla ponnys sida. Det står också att det kostar 0 kr istället för 300 kr.
Vad innebär det? Har hon livstidslicens sedan tidigare, för visst kunde man lösa det för ett antal år sedan?
Är det bara att välja "aktivera licens 2018" så är hon klar för att tävla i år då? Eller krävs det att jag gör något mer?
 
Jag sitter och ska förbereda inför tävlingspremiär med "nya" hästen, och tänkte lösa licenser för oss. Jag har letat upp henne med hjälp av licensnr och lagt till henne i "mina hästar" och trycker på "aktivera licens 2018". Då kommer jag till sidan där man fyller i ägare och väljer licens, men det ser inte ut som det brukar. Det står "aktivera licens 2018" iställer för "årslicens 2018" som det står när jag kollar på min gamla ponnys sida. Det står också att det kostar 0 kr istället för 300 kr.
Vad innebär det? Har hon livstidslicens sedan tidigare, för visst kunde man lösa det för ett antal år sedan?
Är det bara att välja "aktivera licens 2018" så är hon klar för att tävla i år då? Eller krävs det att jag gör något mer?
Ja, det innebär att hästen har en livstidslicens sedan tidigare (gick att lösa tom 2011). Det är bara att aktivera och anmäla (och glädjas åt att slippa pröjsa årligen :up:)
 

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på TDB då jag ska lösa licens för 2018 snart. Jag har löst licens 2015, 16, 17 och nu snart för 18 också. Och det...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 015
Senast: Liten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 338
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 487
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 735
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp