Heart of oak

Ewe

Trådstartare
Vad tycker ni om honom? Eller vad tyckte ni om han när han gick löp?

Vill gärna se avkommor till honom också, skriv gärna om dem också.
Har nämligen en Heart of oak avkomma.
 
Sv: Heart of oak

här har du en nybadad Fölis :) han är 15 månader på kortet.
f: 2002...
GANGSTER :devil: han har en portion humor så att säga :angel: ska leka HELA tiden
superfin, ridhästmänniskor står som fågelholkar å stirrar på honom :p
har inte kommit till start ännu.. sen mamma å jag vet inte hur tidig pappan var... men men.. det kommer väl nån gång ;)
heter Heartbreaker (han är inte min, jag var medryttare på hans mamma å hjälpte till på honom tills jag köpte min egen, nu är jag "bara" gudmor" ;)
han växer å växer... idag ca 167... mamman var 167, pappan är väl 165?
han superfina hugg-mule finns under mina bilder ;)
vilken har du?
folisbad.jpg


så här som 2.5åring
folis2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Heart of oak

Vilken sötis!
Halsen va rätt lik min dam. men inte resten :p Är han lik mamman mer än pappan?
Fly fly fiona har jag. hon är två år men är ej inriden eller så. har haft henne i ca 2 veckor så vi hoppas att komma till start med henne i höst eller först och främst rida in henne :p
Såhär ser hon ut:
P5280261.jpg

P5250195.jpg

ojj va stora bilderna blev!
 
Sv: Heart of oak

har sett honom på en bild när han var i toppform, gud vad snygg han var, men sist jag såg honom förra sommaren, var han luddig och ganska kraftigt, inte hans bästa dag antar jag, men han var allt bra snäll och gullig.
 
Sv: Heart of oak

söt!!!

måste säga att han har mkt från mamma å mkt från pappa...
nu kände jag ju mamman i 5år, då är det lätt att se vad han har ärft från henne!! :)

han har nog ärft sin storlek och långlinjerings-typen av mamma.. men själva musklerna å färgen *suck* från pappan...

har sett heart of oak live.. har honom på video oxå (bor bredvid täby galopp så du får väl komma på fika) ;)
 
Sv: Heart of oak

okej :)
vad för färg har mamman då?
okej :D fika och se heart of oak på video säger jag inte nej till :)
jag har bara sett han i värkligehen i hans box en liten stund men aldrig när han sprang.
 
Sv: Heart of oak

mamma var mörkbrun med stjärn å snopp å två vita bakkotor... finast i världen...

har inget när han springer :( bara när han går på stallbacken å lite kort som jag har tagit själv :)
 
Sv: Heart of oak

föddes en Heart of Oak avkomma i mitt stall för ungefär 7 år sedan som dog efter ett par dagar, tror det var av infektion (fick inte i sig råmjölken).
U. Marvelous Molly.
Tokigt söt var den iaf... Hade vart skoj å sett den växa upp...:cry:
 
Sv: Heart of oak

det finns en jätte fin bild på hingsten i en gammal hingstkatalog från 98 när han tävlar. såg honom live då han var jätte jätte snygg!
 
Sv: Heart of oak

Har en 2åring efter Heart of Oak han är jätte snygg och snäll håller på att rida in honom utan problem. Han är 160 fux m bläs och 2vitabakben. flashig.
Sen väntar jag ett föl efter honom oxå med ett sto e.Diaghyfard.
Vet inte hur man lägger in bilder här.
 
Sv: Heart of oak

Hej!

Jag heter Hanna och jag praktiserar och jobbar lite extra på Östersäby där Heart of Oak står uppstallad. Jag måste säga att han är en ortoligt trevlig individ, han kan ha lite hyffs för sig men är genom go i grund och botten. Jag är helt såld på hans charm :love:

Vi har på stuteriet 6 st åringar efter honom och alla är väldigt sällskapliga av sig. Och fler avkommor blir det när årsfölen börjar komma :)

Jag kan se om jag kan ta några färska bilder på han, jag ska dit på Torsdag men jag vet inte om jag vet hur man får in bilderna här, men ja kan försöka om det är nån som vill?

Ha de bra :)
 
Sv: Heart of oak

Hej!

Jag heter Hanna och jag praktiserar och jobbar lite extra på Östersäby där Heart of Oak står uppstallad. Jag måste säga att han är en ortoligt trevlig individ, han kan ha lite hyffs för sig men är genom go i grund och botten. Jag är helt såld på hans charm :love:

Vi har på stuteriet 6 st åringar efter honom och alla är väldigt sällskapliga av sig. Och fler avkommor blir det när årsfölen börjar komma :)

Jag kan se om jag kan ta några färska bilder på han, jag ska dit på Torsdag men jag vet inte om jag vet hur man får in bilderna här, men ja kan försöka om det är nån som vill?

Ha de bra :)
Vore jätte kul får en avkomma själv snart och har en 2åring.
 
Sv: Heart of oak

Vi hade fullt upp förra veckan så jag hann inte ta några bilder men jag tänkte att jag skulle hinna med det imorrn i stället.... :)
 
Sv: Heart of oak

Hälsa sonja från tjejen med snurran. Hon är dräktig med Heart of Oak.Allt frid och fröjd.:banana: :bump: :love:
 
Sv: Heart of oak

Han har precis varit ute så han är väl inte världens rensate :D

Är det du som äger snurran (Nostopincosmo)? Vi har en åring på stuteriet som är efter henne och Heart of Oak. Världens mysigaste åring... en av minna favoriter av alla 19 st. :rofl:

Jag vet inte hur man lägger in bilder här men om jag får din mail så kan jag skicka bilderna dit i stället?
 
Sv: Heart of oak

Han har precis varit ute så han är väl inte världens rensate :D

Är det du som äger snurran (Nostopincosmo)? Vi har en åring på stuteriet som är efter henne och Heart of Oak. Världens mysigaste åring... en av minna favoriter av alla 19 st. :rofl:

Jag vet inte hur man lägger in bilder här men om jag får din mail så kan jag skicka bilderna dit i stället?

Hej hanna du har fått ett PM.
 
Sv: Heart of oak

Här är "min" Heart of Oak avkomma :)
Quercus, född 2001.
Var i träning förra sommaren/hösten men var tvungen att avbryta då han blev senskadad. Tanken är väl att han ska påbörja träning igen men vet inte riktigt när. I nuläget är han hopphäst (fick jag bestämma skulle han fortsätta vara det:D) och den 28e ska vi tävla vår första clearround tillsammans :)

Någon annan som tränar hoppning med sin avkomma? Eller vet om dom är bra hopphästar?

Bilder
mobbebilder003.jpg


mobbebilder005.jpg
 
Sv: Heart of oak

Här är min tjej!
Cloudberry.
ska försöka hitta en bättre bild på henne.
/ Jennie

e71f5c9c6a43407bba3e5c3d1720a8c6_18.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 910
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: Ise
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 017
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp