Bukefalos 28 år!

Hej alla färgkunniga!

Ja, det är det nog. Jag läste att du inte var så positiv till linjeavel då de båda har samma morfar men jag har fått klartecken från stuteriet. Men det kanske är du som bestämmer i slutändan?! Själv säger jag varken bu eller bä om linjeavel då jag inte är insatt i det hela men det ska inte vara "farligt" i alla fall.
 
Det är inte fel föräldrar! ALLA hingstar som godkänns blir härstamningsverifierade innan de kan stambokföras, just för att man ska veta att stammen är rätt, att det är rätt hingst som visats fram...

Det är nog bara så att de råkar vara reggade med fel färg, vilket inte alls är ovanligt... :crazy:
 
Tigrerade shettisar blir väl inte godkända, har jag för mig? Just för att den färgen inte finns i renrasiga shettisar, eller vad det var jag hörde... Så en tigrerad shettis skulle tyda på någon form av korsning, eller hur det var. Jag vet inte! :)

Nalle, javisst är du välkommen med ditt sto! Jag lovade stuteriet att fråga runt lite angående samma morfar, och hittills har ingen sagt att det är helt åt skogen att prova. Jag ville bara vara säker, det kan ju tyvärr bli så om man gör "fel" att både hingstägaren och stoägaren blir svartlistade... Det vill vi ju inte! Men det verkar vi inte bli heller. :D Jag ser fram emot att se ditt sto till sommaren - du råkar inte ha några bilder online som man skulle kunna få glutta lite på? Jag är jättesugen på att se vad det är för typ och så! :love:
 
Eh, hvordan klarte hingstens mor å bli rødblakk når foreldrene hennes var "fux & rödskäck"?
 
de lät riktigt häftigt din kuse dära... aldrig hört talas om! jaja man ska ju lära sej nå nytt varenda dag :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 576
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 259
Avel Hej! Jag har ett sto e: Master 850 u: P.Angelika eu: Hertigen. I stammen finns också Ceylon, Nepal, Jovial m.m Är det någon som kan...
Svar
4
· Visningar
968
Avel Hej. Jag håller på med shettisavel men har funderingar på att köpa in ett Danskt Varmblodssto för avel nu också. Jag är HELT ny inom den...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: Engqvist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp