Bukefalos 28 år!

Henri de rivel vs. zaldi royal

Fibusen

Trådstartare
ska sälja min hdr.. den är lite för liten,och för rak..

hittade en zaldi,och har för mig att dom är rätt svängda.. (?)

men då var det bomvidd 31",och min sadel nu är 30".. hur mkt skiljer det? är zaldin stora eller små i storlekarna? kanske ska satsa på en större bomvidd endå..

tacksam för all hjälp!!! :bow:
 
Sv: Henri de rivel vs. zaldi royal

Jag har haft 2 st Zaldi Royal. Jag tycker att det är en bra sadel om man gillar allroundsadlar. Den är ganska liten i bomvidden och de är ganska svängda. HdR har jag ingen erfarenhet av, men om jag jämför Royal med t ex Stübben Siegfried så behövde min häst ha 32" på Zaldin när han kunde ha 31" i Stübben.
 
Sv: Henri de rivel vs. zaldi royal

tack för ditt svar..

känns som om 31" inte kommer att funka iallafall...
 
Sv: Henri de rivel vs. zaldi royal

Zaldi är svängda ja, och en 31 kan funka, för HdR är inte heller stora i storlekarna. Prova och se helt enkelt!
Sen beror det på vilken Zaldimodell du menar, de med kilbossor är rakare men de med latexpaneler är väldigt böjda.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej alla, jag är ny på Bukefalos! Jag har ridit i hela mitt liv men inte haft egen häst på tjugo år och bara ridit sporadiskt medan...
Svar
8
· Visningar
4 440
Senast: Saeta
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 863
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 245
Senast: Emiro
·
Utrustning Hjälp mig förstå vilken sadel min häst behöver!! Hannoveranare som är otränad för tillfället (gått med föl samt letat sadel). Hon är...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Frieda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp