Here we go again

I

izadora

Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande.
Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan framgång. Dessvärre blev hon bokstavligen talat dödssjuk i mars i år. Starka misstankar om att det kan ha hämmat henne till dräktighet förra året därför vill jag prova igen trots att hon blivit ett år äldre, dvs 22 år gammal.
Hon hade en kraftig infektion i grovtarmen vilket innabar att hon var varfylld i buken, vi som trodde hon var dräktig eftersom vi såg hennes mage förändras och fick spänna ut täcken m.m.:cry:
Men frisk och piggare än nånsin såå full av liv sedan dag 1 som hon kom hem och pälsen är "färdigsläppt" för i år och hon är kanonfin i hullet och brunstar just nu i skrivande stund värre än nånsin, det är faktiskt sant:laugh:

Men, med tanke på de förlorade pengarna förra året så vill jag ta en utav hingstarna på stationen hon ska till, dvs Firenze lr Capriano. Jag är helt klart mer förtjust i Capriano(har sett båda live) men Firenze har snäppet bättre fertilitet vad jag hört och är inte hans stam snäppet vassare?
För dem som inte läst mig tjata här förut;) så är mitt sto e Dragon Caracas och har en avkomma e Magini. Hon heter Amy af Brunnbyhttp://www.blup.se/sv-SE/horses/114417-amy-af-brunnby-swb . Izadora är knappt 170cm, långlinjerad, rör sig sådär med stort plus för galoppen och hoppar kanon! Väldigt klok och ett enormt psyke:love:

Hon finns att se på http://izadora.zoomin.se/A69415

Vänliga hälsingar från oss
 
Sv: Here we go again

Vad vill du med avkomman? Väsentligt stor skillnad i "användningsområde" på Capriano och Firenze, man kan inte direkt kalla någon av dem dubbeltalang även om C kanske rör sig bättre än F hoppar. Därför går det inte heller jämföra deras stam, båda har mkt bra stam men den ena dressyr och den andra hopp.

Med tanke på stoets ålder och att hon verkar vara dubbeltalang så hade jag kört på den med bäst spermakvalitét, det är bra hingstar bägge två och viktigast är att det tar sig!
 
Sv: Here we go again

Som parentes kan jag berätta att jag har ett 23-årigt sto dräktigt i år. Hon tog sig inte på två försök förra året men på första i år. Så förutsatt att hon är frisk så ska du ju inte ge upp!
 
Sv: Here we go again

Säger som Cyllene välj den hingst som har bäst sperma. Med tanke på hennes ålder så är det, det säkraste kortet.
 
Sv: Here we go again

Skönt att ni tycker så !
Som du skrev Cyllene, det viktiga är att det tar sig. Jag är så tacksam att hon lever sen att hon verkar vara fräschare än nånsin är underbart, samtidigt lite läskigt.. vem vet hur länge hon gått med infektionen...
Jag hoppas ha kvar avkomman själv och gillar både hopp o dressyr. Kommer inte satsa på Grand Prix men självklart vill man ha en fin trevlig häst =)
Vi får se va det blir av tack igen för råd det är mkt värt!
Lycka till med "tanten" och framtida dräktighet!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp