Bukefalos 28 år!

Hinder robot?

Q

Quan

Tja!
Hade det inte varit härligt med en hinderrobot som man kunde ta hjälp av vid hoppträning/tävling? :idea:

Jag gör ett arbete i skolan om just detta... Hade det inte varit härligt med en sån?

Snälla säg vad ni tycker och ge mig lite tips hur den borde vara!

/Quan :bump:
 
Sv: Hinder robot?

Jag drömmer om radiostyrda bomhållare så man höja och sänka utan att hoppa av! :D
Hade varit schysst med en pryl som lade upp rivna bommar också, men vet inte hur den skulle vara konstruerad...
 
Sv: Hinder robot?

jag har sett att det finns ett slags hinder, där bommarna sitter fast i stöden men är delade i mitten. Så när hästen är i "river" hästen, men sen åker det upp igen när man trycker på en knapp :) Skitdåligt förklarat men kan se om jag hittar bild..
 
Sv: Hinder robot?

Nåt sånt här va?

623ff835e0cfc149578123f8b68042e6.jpg
 
Sv: Hinder robot?

finns ridhus med hinder som hänger i taket, vet minst ett ridhus som har det.. mest tänkt för löshoppning skulle jag tro men ändå..

personligen skulle jag inte vilja ha de hinder som matinee har visat bild på, väger säkerligen massor med tanke på motor, bommar och eventuellt batteri (verkar inte praktsikt med sladdar liggandes på ridbanan)... inte så att vem som helst orkar bära och ställa upp det.. än svårare om det är unga, små tjejer som skall göra det själva (de flesta tycker att strösäckarna är tunga som ändå bara väger 25kg)...

jag skulle snarare se att man i ridhusen isf hade en vagn som man kunde rulla ut på ridunderlaget som man kunde ställa upp hinderstolpar och bommar på,och sedan rulla in under lektare/in i sarj.. så man spar lite på ryggen.

fast det är klart, har man ett ridhus där man kan låta hindrena stå kvar och har tillräckligt många för att kunna rida flera samtidigt och ha mångsidiga banor för att öva många olika moment och kombinationer på utan att möblera om som ändå går att likställa med ban-träning så är det ju ypperligt med elektriska hinder..

fast frågan är ju.. hur många är det som har råd och att bygga ett till ridhus? hur skall man kunna harva ridbanan/ridhuset på ett praktiskt och enkelt sätt?

enklast är nog ändå att ha med sig någon, eller att hoppa i skift.. att medans en skrittar fram plockar den andre fram och bygger banan och den som inte rider passar hinder osv.. och när den andre skrittar av och klär av sin häst så klär och skrittar den andre fram och blir assisterad när denne rider av första ryttaren.. och när den andre skrittar av plockar den första ner banan... och så kan man ju passa på och mocka åt varandra under ridpasset om man har en sån häst.. så slipper stallkamraterna bli irriterade och förbannad på att folk inte plockar efter sig.

det är ju inte så långa pass man brukar hoppa, och det är inte 7 dagar i veckan.. så står man på en någorlunda stor anläggning borde man kunna hitta en ridkompis som man kan få hoppträningarna att sammanfalla med... förövrigt
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
939
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 016
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp