Bukefalos 28 år!

Hingst till detta sto?

Astronauten

Trådstartare
Vad skulle ni lagt för hingst på detta stoet om ni fick välja? Märk väl att detta enbart är tankar och att stoet med största sannolikhet inte kommer betäckas på några år, då jag vill ha lite resultat bakom henne innan. Men vi leker med tanken lite bara :) Stam: e. Carolus II, ue. Corland. Nätt och trevlig i modellen, ca. 163 cm hög. Trevlig galopp, någorlunda trav, ok skritt. Med andra ord ordinera gångarter. Hoppar riktigt bra med ett plus för bakbenstekniken. Något het i ridningen men en ängel på marken. Försökte hitta en bild på henne uppställd men hade ingen på datorn tyvärr...
10704139_837545159600533_7648348888126451710_n.jpg
 
Tänker också spontant på Balou, fantastisk hingst. Skulle även kika på Contendro I, 2:a på BLUP och fin förvärvning. Har en del blod gemensamt med din dam, men inget väldigt nära.
En sak är säker, med så fin stam borde man investera lite i hingstvalet. Mycket gdk. hästar och svårklasshästar i den stamtavlan.
 
Tänker också spontant på Balou, fantastisk hingst. Skulle även kika på Contendro I, 2:a på BLUP och fin förvärvning. Har en del blod gemensamt med din dam, men inget väldigt nära.
En sak är säker, med så fin stam borde man investera lite i hingstvalet. Mycket gdk. hästar och svårklasshästar i den stamtavlan.[/QUOTE

Va roligt att du tycker att det är värt att investera i henne! Balou verkar ju helt klart vara en riktig superhingst när man läser om honom. Kan helt klart vara en kandidat i framtiden :) Contendro I var också en pärla måste jag säga och jag gillade att han låg under 170 strecket ;) En häst runt 165cm är enligt mig alldeles lagom.
 
Fin hingst, men jag har hört från ett par att avkommorna kan vara av det lite skarpare slaget. Det är dock hörsägen, och då de flesta säger skarp betyder det ofta att hästen eg. bara är känslig.
 
Fin hingst, men jag har hört från ett par att avkommorna kan vara av det lite skarpare slaget. Det är dock hörsägen, och då de flesta säger skarp betyder det ofta att hästen eg. bara är känslig.

Var inte Baloubet svårriden? Eller tänker jag på någon annan? Eller han har inte nedärvt det? Hur får man egentligen reda på något om hingstarnas temperament? :confused:
 
Var inte Baloubet svårriden? Eller tänker jag på någon annan? Eller han har inte nedärvt det? Hur får man egentligen reda på något om hingstarnas temperament? :confused:

Jo, Baloubet var inte helt lätt, men som jag förstår så är och ger Balou de rouet betydligt beskedligare temperament.
 
Jag känner mig så lycklig att jag bara måste lägga till en sak i när det gäller stammen på mitt sto :) Divinas mamma är elitpremierad! Något jag tidigare inte vetat. Fasiken va roligt det är att få sån här fakta ;)

Om man fortsätter spåna hingst, finns det andra blodslinjer än de ovan som skulle kunna vara intressanta enligt er?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 459
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 115
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 154
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp