Bukefalos 28 år!

Hingst till fullblodssto

Gabby_Ossi

Trådstartare
Efter många vändor blir det nog så nu att vi varken lånar Feleciano-Robin Z stoet eller låter Molinna bli mamma, istället ska vi låna ett fullblodssto av en kompis till mamma.
Nu känns ju inte då JM eller Roven lika intressanta ;), så är det någon som har lite förslag att komma med till ett fullblodssto?

Stoet är från Irland e. Bigstone - Be My Chief, hela stammen finns här.
Vi har inte sett henne än men vill mest ha lite förslag vilka hingstar det kan vara intressant att titta närmare på.

Hon har tidigare haft 3 föl, 2 efter Robin Z varav den ena de blev erbjudna 400 000 för som 3-åring :eek:. Den både rör sig och hoppar super, men helsyskonet har däremot ganska tråkig gång, lite "stabbig" enligt ägaren/uppfödaren, inte så mycket hoppad men verkar hoppa ok-bra. 1-åringen är e. Cardento och rör sig bra, men inte lika bra som den äldsta Robin Zan.
I år är hon dräktig med Hip Hop.

På ett sätt är man ju sugen på Robin Z igen, men samtidigt skulle det vara kul med något ovanligare. Andra vi har tänkt på är bl.a. Carte d'or, Cortus, Nobel...

Någon som har andra förslag eller något positivt/negativt att säga om dessa?
 
Sv: Hingst till fullblodssto

Kan inte Jaguar Mail vara bra ändå?
 
Sv: Hingst till fullblodssto

Hittar inte stammen på den länken..........
Känner igen härstammningen (inte så vanlig i sverige) och undrar om jag vet vilken märr det är.
 
Sv: Hingst till fullblodssto

Hmm... fel länk :S

Hon feter iaf Irish Flame (rätt länk nu förhoppningsvis ;) )

Och angående JM hade jag inte haft något emot det, men det är mamma som i första hand bestämmer ;), och hon tycker han har för lite gång, och hon tyckte nästan det blev för mkt fullblod bara till Molinna som inte är mer än 25% :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Hingst till fullblodssto

Det var ingen av mina gamla bekantingar. Har haft ett par st e. Bigstone som varit riktigt trevliga.
 
Sv: Hingst till fullblodssto

Jag kan också slå ett slag för Cortus. Har ett supertemperament och de flesta Cortushästarna verkar röra sig riktigt bra.
 
Sv: Hingst till fullblodssto

Jag röstar också på Cortus, tror också att han lämnar avkommor med bra temperament och bra rörelser (speciellt galopp). :D
Har man ett fullblodssto som man vill använda i fälttävlansavel så finns det nog många hingstalternativ. Eftersom flera av de svenska hingstarna hoppar bra (eller har bra hoppstam) men kanske inte alltid har jättemkt fullblod i sig, så blir det säkert en bra kombination.
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 125
Senast: moonstruck
·
Avel Jag har 2 ston som är bestämt att dom ska betäckas i år. Den ena är ett sto efter Quasimodo Z - Quick Star, hon har inte gjort något vad...
2
Svar
22
· Visningar
4 040
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 498
Senast: Görel
·
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 535
Senast: Equestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp