Bukefalos 28 år!

Hingsttips

Sv: Hingsttips

Men han står ju med på flyinges hingstprogram?
Någon som vet något om cross my heart eller last mans hope?
 
Sv: Hingsttips

Tittar du på Flyinges hemsida står det Hingstar 2012. Cabachon är såld till Ukraina.
 
Sv: Hingsttips

Det är väl i förra årets han står med? Årets bruksprov har ju inte varit ännu så ingen vet vilka hingstar som är i avel i år.
 
Sv: Hingsttips

okej. Förlåt, är lite oinsatt, var länge sedan jag hade koll på detta :)
När sker bruksprovet?
Tips på hingstar till min dam?
 
Sv: Hingsttips

Mina favoriter är Canterbury, Baltimore och Sir Oldenburg. Någon av dem hade jag använt på mitt sto om jag hade kunnat ta en till den här säsongen.

Vad är du ute efter? Vad vill du förstärka/förbättra på stoet?

Bra ben, bra galopp och en lite större hingst? (Gissar efter att kollat på länken) :P
 
Senast ändrad:
Sv: Hingsttips

Som du säger. Bra ben, bra galopp och en större/högrest hingst som (förhoppningsvis) lämnar detta. Gärna någon som lämnar stabila avkommor som skulle fungera på internationell marknad men som inte kostar enorma summor. Sen är de önskvärt med färsk semin då jag fått för mig att de är säkrare på förstagångs ston ;)
 
Sv: Hingsttips

Hartbeat var helt klart intressant! Har du någon erfarenhet av hans avkommor?
 
Sv: Hingsttips

De avkommorna jag har ridit/sett har varit mycket trevliga. Heartbeat blev precis upphöjd till värdebokstav A så han har ju bevisat att han nedärver sig bra.
 
Sv: Hingsttips

Sitter på väg hem från flyinges hingstvisning och undrar vad folk har för åsikter
Om bruksprovsvinnaren Armani code? Han är visserligen ett oprövat kort men de behöver inte vara något negativt
 
Sv: Hingsttips

Magic Park ?
Eller Boss VDL ?

Jag skulle kolla lite extra på hingstarnas benställ iom din har bedömning 7 och 6 på sina ben, då kan det vara bra att säkra med extra bra ben på hingsten
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
575
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 432
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 174
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 607
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp