Bukefalos 28 år!

Hingstval halvblod

Sandra78

Trådstartare
Spanar lite å en kompis vägnar... Hon har ett sto f-96 e. Rebel Z-Leuthen I ur stofamilj 46. Stoet är 165-166 cm och av trevlig modell men man skulle kunna önska en avkomma som är lite lättare och mer "född i form", stoet har lite lätt att hamna på bogarna.
Hon har en avkomma e. Just 4 You som är av bättre modell och en trevlig hopp-/allroundhäst och det är väl målet med denna betäckning också.
Tanken är att fölet ska behållas för eget bruk (ridbarhet och bra psyke prioriteras) men ska ju vara säljbar om så skulle behövas.
Vad skulle ni välja för hingst?

Jag har tipsat om Last Liberty och Cartier som jag har uppfattat som hopphingstar som nedärver gångarter pch ridbarhet också, men det är evigheter sedan jag var riktigt insatt i avel så jag har säkert missat flera guldkorn.
 
Sv: Hingstval halvblod

Aerline ger trevliga avkommor med hög ridbarhet över lag, men som du även nämnde last liberty.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 149
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag har ett halvblodssto e.Danone (De Niro -Weltmeyer)- Electro - Ciceron . 170cm Hennes mormor Biscaya är Elit premierad, fick diplom...
Svar
6
· Visningar
1 880
Avel Mitt 5-åriga halvblodssto har dessvärre fått en allvarlig nackskada som gör att hon kanske aldrig kommer hålla för träning/tävling och...
2
Svar
33
· Visningar
8 332
Senast: cikoria
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp