Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

Visa bifogad fil 142406

DISS

Jag har lite svårt att förstå målgruppen för Loka Crush. De som gillar mineralvatten ser jag inte varför de skulle dricka denna istället, det är lite mer kalorier för.. typ samma sak fast lite surare bara?

De som inte gillar mineralvatten (som mig) är detta helt enkelt ja, för likt mineralvatten. Det där lite salta, beska lyser igenom, det är inte "läsk-igt" nog, hade verkligen velat ha lite sötma.

Smultronsmaken är god, men som sagt inte söt utan sur, inte citronsur utan mer.. disktrasesur? gott är det iaf inte. Till och med sambon ratade denna och han är som en avfallskvarn i allmänhet (jadå han åt upp tryffelchipsen) så det var förvånande.

Målgruppen är jag 😁!

Jag tycker vanlig läsk är för söt. Smakar äckligt. Crush smakar bär/frukt och släcker törsten på riktigt. Som lagom svag saft!

Mineralvatten är ju bara vatten.
 
Köpte dessa tre och av dem gillade jag vattenmelon, "Mighty Melon", bäst, vilket var väntat. Tycker "Merry Berry" smakade mest som artificiellt tuggummi – inte dåligt, dock – av dem och "Sweet Citrus" hade en konstig eftersmak för mig. En hiss, en neutral lutandes emot hiss och en diss. :D

1000021528.jpg
 
1714656883317.png


Halvdiss på denna. Den var inte inte god, men inget jag kommer att köpa igen. Synd, för jag skulle verkligen vilja hitta en riktigt bra blåbärsglass! Jag tror att det hade passat bättre med yoghurtöverdrag eller vit choklad istället för halvmörk choklad, det krockade lite med den syrliga blåbärssmaken för mig (men så är jag inte överdrivet förtjust i kombinationen frukt och choklad heller). Sedan hade jag tänkt skriva något om att glassen var lite märkligt vattnig och isig, men eftersom jag först nu ser att den är vegansk förstår jag helt och hållet vad det beror på. Ändå bra betyg till dem att jag inte insåg det förrän nu!
 
Namnlös.png


Hiss och Diss

IKEA-vegankorv
Egentligen är det synd att kalla detta korv för det enda den har gemensamt med en vanlig korv är just formen. Det här är inte en produkt som liksom försöker lajva en köttprodukt utan det är tydligt med grönsaker, stora morotsbitar, hela linser osv. Helt enkelt pressade grönsaker i korvformat. Smaken är mild men inte menlös som det tyvärr lätt kan bli med veganska produkter, den är god helt enkelt. Tyvärr är den inte alls mättande men det är ärligt talat inte vanlig korv heller i någon större utsträckning så tycker inte det spelar så stor roll. Jag stekte min och den fick ganska bra yta. Vet inte hur den skulle vara att grilla men borde gå bra, dock inte på pinne för den är lite ömtålig pga de stora bitarna i.

IKEA-senap
Vidrig. Finns inget annat sätt att beskriva det. "Mild" är en underdrift för den smakar knappt senap alls. Har en mysko lite unken eftersmak också som påminner om källare. UNDVIK.
 
Nu är det varmt och skönt här och dags för att testa glassar!

Stor HISS får triumf dolce, krämig och god och rikligt med karamellsås. Mums. Efter att ha ätit en GB igår så känner jag mig rånad, som jämförelse smakar GB glass som om de är gjorda av 60% luft. Triumfs glass varade mycket längre.

dolce_ver2-1024x1024.jpg
 
Fler glassar då:

Sia Lemon curd får en stor hiss. God och uppfriskande glass, extra plus för marängsmulorna och den frasiga struten. Både jag och sonen gillade den
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2024-05-04-14-20-49-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-05-04-14-20-49-16_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    107,1 KB · Visningar: 27
Cornetto citron: En besvikelse när man ätit Sias version dagen innan. Själva glassen var rätt trist och struten väldigt seg. Inte värt priset, även om den inte var äcklig.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_2024-05-04-14-20-33-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-05-04-14-20-33-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    103,4 KB · Visningar: 43
9256b25bf9292c62872b32f363828b7e.jpg


Blir tyvärr diss på IKEAs plantbollar med ärtprotein. De ser goda ut och luktar himmelskt men smaken är.. lite konstig? De smakar liksom varken kött eller grönsaker, smakar inte riktigt som mat på något sätt. De är rätt söta och fick nästan som en lite karamelliserad yta när de stektes. Inte äckliga men verkligen inte goda heller.
 
Nu har jag också provat Marabou Caramelle. Den får nog en diss från mig.
Ganska menlös smak, med en hint av messmör? Inte äcklig, men heller inget jag känner att jag behöver äta mer av efter att ha provat två små bitar.
 
Jag såg en sista marabou med kakdeg i igår och kunde inte låta bli den, fastän den var gigantisk :nailbiting: Jag gillar ju ben&jerry glassen med kakdeg så jag tänkte att jag skulle nog kanske gilla den också...
4d2512df-3d47-4ea3-8430-0bb00e134484.png

Åh fy, ja vad jag gillade den :nailbiting: jag började bli lite trött på chokladen mot slutet men det var så himla gott, åt upp hela chokladkakan igår kväll :o:o

Så en varning, var försiktiga 😅😅 För den får en rejäl hiss! :d
 
55c61deb2d9f3429b3343a27387e6e8d.png


Halvdiss

Jag var ganska säker redan innan på att jag inte skulle gilla denna. Däremot blev jag väldigt förvånad över att min favorit var den orangea med persikasmak, jag tycker ofta de "o-bruna" brukar vara de sämsta i de här säsongspåsarna. Den jag trodde jag skulle gilla mest, passionsfrukt med ljus choklad, tycker jag minst om.

Äter man varje bit för sig är det inte speciellt gott men blir faktiskt bättre om man blandar, rekommenderar därför att äta 3-4 bitar i taget, då smakar det bäst.

Åt upp den, det var inte äckligt, men kommer absolut inte köpa igen då det ärligt talat inte var så gott heller, slöseri med kalorier.
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
205 559
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 618
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp