Hitta info om härstamningen

rebeckasff

Trådstartare
Ja, galoppsport och att söka där men jag letar febrilt efter storleken på min hästs föräldrar och även nästa generation...

Min häst heter La Pija ;)

Är det någon snäll människa som kan hitta info om hennes stam vad gäller storleken?
Hon själv är 158 cm, hon ska nu gå i avel, därav mitt intresse om vad som finns bakom.

Super tacksam för all hjälp som kan tänkas!:bow:
 
Sv: Hitta info om härstamningen

Hittade

Pappa 10.5f

Mamma: Finns två olika att välja mellan en född 83 och andra 98. Ingen öjd på den född 98, inte heller på dens pappa
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta info om härstamningen

Verkar ganska linjeavlad på ND vilken av stona hon än är under och han var bara 158 cm.
 
Sv: Hitta info om härstamningen

10.5f är ju inte storleken utan distansen som han löpte på.
Jag tror att Prince of Birds inte har gett så stora avkommor, alla jag sett, inklusive min egen, har inte varit över 163cm. Men fina är de:)
 
Sv: Hitta info om härstamningen

Tack till er båda!
Hennes mamma är F 95 och heter Marlene.
Import och jag antar att detr därför jag inte hittar någon info..

Tänkte att här var andra som var bättre på att hitta utländs information.

Men det var bra att veta att hennes faders sida har lämnat "smått", då har jag iaf något att gå på :)

Och ja, min polla är fin hon också!
Älskar temperamentet, humorn och exteriören ;)
 
Sv: Hitta info om härstamningen

Tog för givet att det var höjden, så går det när man inte orkar räkna om:p

Rebeckasff: man får leta på engelska sidor:) allbreedpedigree är en bra sida. Dock finns enligt den inget sto född 95 med samma namn som din hästs mor.
Vem är morfar till din häst?
Innan så fanns nästan all info om galoppörerna på samma sida som travhästarna, men verkar inte vara så längre?
 
Senast ändrad:
Sv: Hitta info om härstamningen

Tog för givet att det var höjden, så går det när man inte orkar räkna om:p

Rebeckasff: man får leta på engelska sidor:) allbreedpedigree är en bra sida. Dock finns enligt den inget sto född 95 med samma namn som din hästs mor.
Vem är morfar till din häst?
Innan så fanns nästan all info om galoppörerna på samma sida som travhästarna, men verkar inte vara så längre?

Här är hon :)
http://www.pedigreequery.com/marlene7
 
Sv: Hitta info om härstamningen

Hennes morfar Komiate (USA) var 160 cm. Han stod i Newmarket, England 1994. Avgift £2000 n.f.n.f.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 127
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: KickiH
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 350
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Grenar Har googlat runt lite, men inte hittat det jag söker. Så då vänder jag mig till allvetande Buke istället. :) Letar info om ett engelskt...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp