Hitta "rätt" färger för ens utseende, har ni koll?

_Charlotte_

Trådstartare
Jag har spenderat någon timme på youtube och kollat på videor om färganalyser och sånt. Jag har provat och provat och provat, men jag blir inte klokare för det. Skulle bli evigt tacksam om någon här kunde hjälpa mig!
Man kan tydligen vara sommar (kall underton, ljusa färger), höst (varm underton, mörka färger), vinter (kall underton, mörka färger) eller vår (varm underton, varma färger). Det ska vara hur lätt som helst att hitta "sin" årstid, och har man bara gjort det kan man lätt som en plätt shoppa kläder som gör att man ser ut som en VS-modell även utan smink. Eller nästan iallafall.

Så okej, jag har försökt. Mina ögon är bruna, vilket jag förstått är "varm"? Mitt hår är i sin naturliga färg vädligt mörkt askblond/ljus askbrun = "kall"? Mina blodådror drar åt det blå hållet, vilket betyder att jag är kall, men jag tror att min underton i ansiktet är gul/oliv vilket betyder att jag är varm.

Man ska också kunna kolla på vilka färger man trivs bäst i, tydligen väljer man undermedvetet "rätt" färger på kläder väldigt ofta eftersom man ser bäst ut i färger man trivs i.
Här är ett exempel (som har fler kategorier än bara varm/kall)
flow-seasonal-color-analysis.jpg

Där skulle jag förmodligen välja kläder med färger från från Deep Winter, Light Summer, Soft Autumn, och möjligen Deep Autumn.

Så vad i helvete "är" jag för färger egentligen? Är jag helt enkelt pissljummen och varken varm eller kall, mellanmjölkens mellanmjölk som inte ser speciellt bra ut (men inte heller speciellt ful) i något, eller vad?

Vet ni vad ni är, och isåfall, vad är ni?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp