Bukefalos 28 år!

Hitta utbildning/kurser Hjälp!

Diabetikern

Trådstartare
Hej alla. Skulle behöva lite hjälp då jag inte riktigt vet vart jag ska börja.

För några månader sedan så bytte jag inriktning helt med nytt jobb (det bästa jag någonsin gjort) och nu behöver jag utbilda mig inom detta område såja kn gå vidare.

Jag jobbar inom VA och säljer mestadels markrör/delar och olika avloppslösningar. Nästa steg är att kunna läsa ritningar och locka fram de olika delarna för projektering.

Utbildning/kurs inom detta område. Att kunna läsa en ritning och bedömma, kanske gå en anläggarkurs? Har för mig att kommunen hade en 10 dagars för att få lite mer info men den gäller väl bara om man är kommunanställd. Vet att vissa leverantörer t.ex Pipelife har lite småutbildningar på deras rörsystem när det blir lite större.

Någon som har tips på vart man kan vända sig/hitta de här?

Företaget står för kostnaden av utbildningen så det är inte något jag behöver ta i beaktande. Tack på förhand!
 
Nu har jag ingen erfarenhet alls inom ditt område men jag googlade Yh-utbildning VA och fick fram utbildningar inom bland annat VA-projektering. Men då är det ju minst ett år och inte bara några dagar.
Har inte företaget där du jobbar några tips på vart du kan vända dig?
 
Inte direkt några tips. Jag ska liksom hitta egen del. Jag har möjlighet att gå vid sidan av men behöver mycket mer produktkännedom.

Tack för tipset :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 329
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 184
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 268
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp