Bukefalos 28 år!

Hjälm + Stövelfråga + Säkerhetsväst

Ackio

Trådstartare
Tips på hjälmar som passar stort (62) och ovalt huvud. Det har visst ändrat form :o Så min hjälm trycker fram och bak nu så behöver en ny hjälm. Inte något jättedyrt dock :)

Tips på stövlar man kan beställa efter mått. Har 42 i fötterna, höga och breda fötter samt tjocka vader. Vill beställa ett par stövlar som är av bra kvalite och snygga ;)

Samt en säkerhetsväst som går runt 120 cm byst :o
 
När jag provat hjälmar så de minst runda/ mest ovala (dock inte tillräckligt för mig) har varit Lamicell Ventex och Mountain Horse KED Paso. Kanske värda att prova?
 
Tips på hjälmar som passar stort (62) och ovalt huvud. Det har visst ändrat form :o Så min hjälm trycker fram och bak nu så behöver en ny hjälm. Inte något jättedyrt dock :)

Tips på stövlar man kan beställa efter mått. Har 42 i fötterna, höga och breda fötter samt tjocka vader. Vill beställa ett par stövlar som är av bra kvalite och snygga ;)

Samt en säkerhetsväst som går runt 120 cm byst :o

Hjälmar så tänker jag antingen BoT eller någon av alla de ställbara hjälmar som finns.
Jag har BoT och Lamicell Ventex som passar mitt ovala huvud.

Ridstövlar har jag från Börjes, Mountain Horse och Sarm Hippique.
De passar iaf mina XW vader och höga samt ganska breda fötter även om jag har mindre skostorlek än dig.
De från Börjes är jag faktiskt väldigt nöjd med, köpte dem för snart 1 år sen för 1500kr och ha som slit och släng vardagsstövlar och de ser fortfarande nya ut :)

Säkerhetsväst så funkar typ bara Outlyne för oss storbystade.
Men gå till en riktig ridsportsbutik, typ Hööks har dem bara i få storlekar och verkar inte kunna ta hem andra.
Bra butiker mäter dig och tar hem några västar i närheten av dina mått för att hitta den som passar allra bäst.
 
CO passar mig som har ovalt huvud.
De Niro stövlar finns i massa olika modeller och är inte så dyra att måtta.
Outlynes västar är super!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har alltid haft hjälmar som trycker väldigt mycket i pannan, så jag gissar på att jag har en panna modell högre? Och för att göra...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Linsen
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Är lite inne på att beställa ett par Mountain Horse supreme high rider men är osäker på storleken.... Har läst mig till att de...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: ifuh
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 618
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp