Hjälm till runt huvud?

linnlarssonn

Trådstartare
Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då jag föddes med ett huvud med form som en fotboll så har jag insett att det inte kommer funka då de inte går att få ner å huvudet alls i strl. 60 (efter att ha provat båda modellerna oändligt många gånger) :banghead: Verkar vara vanligare med ovala huvuden och att hjälmarna är för runda så det kanske inte är någon som delar mitt problem? :p John Witaker Victory har jag också provat och den klämde som satan i sidorna i strl. L och jag har egentligen 57 (medium på nuvarande hjälm). Problemet är då att de är för smala på "bredden". Har en Horselife lättviktshjälm för tillfället som passar bra men skulle gärna byta till någon ny modell och helst något dressyrigt och marinblått :D Någon som har förslag på modeller som kan tänkas passa detta klotrunda huvud??
 
Det är nog inte vanligare med det ena eller det andra, beror nog på hur rund eller oval man är. Jag har väldigt ovalt och finns i princip ingen hjälm som passar bra. Ayr8 passade minst dåligt...

Har du kollat något på Uvex och på Hv Polo? De satt absolut sämst på mig, dvs var rejält runda. Minns inte modellerna tyvärr.
 
uvex, gpa, lamicell osv kan kanske vara ngt? dvs detta är de hjälmar som absolut inte passar mig då de är för runda, drömmer själv om en ayr8 då det är den som passat bäst :), men pga budget så har jag nöjt mig med en ställbar hjälm från harrys horse och har paddat upp sidorna på den.
 
Gpa funkar inte, uvex har jag funderat lite på och ska iallafall testa en sådan när jag får chansen. Någon hjälm från hv-polo tror jag inte jag har sett... inte som jag kommer ihåg isåfall så den kanske är värd en snabb googling :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 924
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej. Jag har alltid haft svårt att hitta hjälm då min huvudform inte passar hjälmarna. Får nästan alltid lite ont i huvudet av...
Svar
1
· Visningar
687
Utrustning Jag måste byta ut hjälmen. Det var en pina hitta hjälm sist - har väldigt ovalt huvud tydligen. Blev tillslut i ren uppgivenhet en CO...
2
Svar
22
· Visningar
2 349
Senast: Keb71
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 709
Senast: mowglieee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Välkomna till världen årets föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp