Hjälp..blir GALEN!!!

R

RebeckaKihlberg

Fick hem en kisebebis på 12veckor nu i helgen, dåvar de stora orosmomentet våran andra kise,men de gick fint....men men...nu har vi andra problem.
De sas att kisen var rumsren...vilket jag antog i och med att de var ren och snyggt när vi hälsade på den innan,men nu har hon skitit lite vastans...tom. i matskålen *suck*...vad gör man?...de var ett bra tag sedan man hade kattbebis.

Tips är välkommna!!!
 
Det beror kanske på en sorts stress efter omställningen med att flytta ifrån mamman, en sorts protest.
Kissen kan mycket väl ha varit rumsren innan.
Några tips har jag tyvärr inte, men det finns mycket kunnigt kattfolk här som säkert kommer med tips. :)
 
Om stället hon kommer ifrån finns i närheten kan man åka dit och hämta en påse med sand från lådan där. Då får man hem lukten som luktar "rätt" för kissen i sin låda. Det är nog det bästa tipset jag kommer på..........
 
*Lyft över katten till lådan efter varje måltid.
*När du ser att den är på väg att sätta sig; flytta den till lådan.

Prosits tips fungerar jättebra. Om den möjligheten inte finns kan man lägga lite jord (typ planteringsjord) i lådan. Det har fungerat för mig. :)
 
Skaffa en låda till också, om du inte redan har två. Jag körde med billighetsvarianten när vi hade kattungar. En stor sån där engångs folieform fylld med toasand. Fungerade alldeles utmärkt.

Har den lilla gått på toan över huvudtaget, eller bara gjort utanför? Ta "olyckan" som hon gjort utanför och lägg in i toan så det luktar av henne själv där.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 244
Senast: Migo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 432
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 463
Senast: Milosari
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 488
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp