Bukefalos 28 år!

HJÄLP!Hon kissar inne på natten....

H

HannaJ

Är det nån som haft liknande problem?

Min papillon tik på 3,5 år kissar inne på nätterna. Det är som om hon inte kan hålla sig. Imorse väckte hon mig tidigt för att gå ut och kissa. Senare upptäckte jag en pöl och vattenskålen var tom.
Jag vet inte hur länge det här har pågått. Vi bor i ett renoveringsobjekt och tidigare har vår katt kissat inne som protest mot röran. Han verkar dock ha slutat med det nu. För 2 v sedan rev vi ut ett rum som det var massor av fläckar i på golvet. Jag trodde då de var gamla fläckar från katten.. men nu börjar jag undra! Att min tik kissar inne upptäckte jag alltså för snart 2 v sedan. Igår var vi till veterinären för att kolla urinvägsinfektion. Provet visade ingenting. Det lades på odling och idag fick jag samtal om att det inte heller visade ngt. När veterinären undersökte min tik var hon röd och irriterad i slidan. Allting annat var OK. I morgon ska vi tbka och ta blodprov för att kolla njurarna.

Jag förstår ingenting. Min tik har alltid varit pigg och glad och bortser man från kissandet har jag inte märkt nån skillnad alls på henne!

Nån som har erfarenhet av liknande fall???!!!! :confused:
 
Sv: HJÄLP!Hon kissar inne på natten....

Hej jag har en papillonhane som är 2 år och han får jag inte rumsren
på nätterna, fast han är ute sent, dagarna går bra. Men får han vänta mer änn 3 timmar så gör han inne. kanske det är svårt med papillon.
MIn jackrussel har alldrig kissat inne och han är 13 år. Förutom när han var valp.
 
Sv: HJÄLP!Hon kissar inne på natten....

Är hon röd i slidan kan det väl vara så att det känns som att hon måste kissa fast hon eg inte behöver, och så blir det att hon gör inne på natten. Men konstigt att hon inte säger till? Kanske om ni har henne bara i sovrummet på natten, så kanske hon säger till bättre. De brukar inte vilja kissa där de sover.

När ni får löst det där med irritationen så blir det säkert bra, lycka till!:idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 219
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Ungefär som trådtiteln säger. Betty är sjuk och varit sedan 21 oktober. Då började det med att hon kräktes och ville ut frekvent...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 786
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 261
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp