Bukefalos 28 år!

Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Mina kaniner (3 har det hunnit bliva nu) får dela på ungefär en näve pellets varje dag, för att de ska hålla ett bra hull. Sen äter de en massa hö istället :).

Men det var en supersöt kanin du fått :love: , och vilket lyxhem! (undrar vad min sambo skulle säga om jag fyller hela kaninrummet med halm :idea: :angel: )
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

säg att dom ser lite frusna ut?!
Nejdå, det passade bra eftersom jag hade en box ledig...


Bilder på dina kanske?
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Antagligen äter hon för dåligt med hö för att hon helt enkelt är mätt på pellets.
Därför bör man inte ge så mycket, utan höet ska ju vara huvudsakliga födan. :)
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

15gbm9u.jpg

Iiiiih!
Är det bara jag som får lust att ta tag i de där ludna små fossingarna och bara pussa järnet? :love: :love:
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

okej, :) . Ja ibland får man göra lite förändringar när livet ändrar sig. Hoppas du hittar bra (tillfälliga) hem till dem!
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Nu håller hon på att göra sig riktigt hemmastadd, har möblerat om helt i boxen idag... Grävt igen ingången till halmhålan som hon har bökat till. Gjort små sovställen här och där, så jag tror att hon trivs och vill vara kvar!

Uppdatering på magen...
Har tagit bort pelletsen och ger henne några i handen som godis istället. Tycker att hon äter lite lite av höet, så jag tog ut allt hö idag och gav henne en liten tuss uppe på mat platån så att jag kan hålla koll på hur mycket hon äter. Jag gick ut och repade lite gräs, som hon gladeligen åt, så hon har iallfall aptit! :-)
Hur mycket hö brukar dom äta/dag. Så att jag kan sluta oroa mig någongång!
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Väldigt olika. De senaste 2 veckorna har mina 3 kaniner ätit tagit slut på en liten bal (8-10 kg). Det tycker jag dock är extremt mycket, så mycket har inte de gamla ätit men en liten tuss bör absolut ta slut på en dag.
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

oj, en höbal på 12 kg räcker måånga veckor!

De får en tuss som räcker en dag, så jag vet att de äter. Vad kan den väga då.. Något hekto kanske, kan ta och väga om jag kommer ihåg :)
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Okej, hon hade helt klart ätit lite imorse när jag var där och gosade med henne, men inte tillräckligt för att jag ska bli nöjd!
Jaja, hon kanske äter bättre under dagen, som sover väl på natten?!

DarkInNight: Ja, väg gärna! Jag är lite fjantig men eftersom jag inte är bra på att läsa kaniner så vill jag vara på den säkra sidan!

Hon verkar glad och skuttar runt och hoppar upp i knät och gosar. Ibland viftar hon på svansen, hur tolkar man det? Det ser ut som om hon är glad, eller?
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Nu äter hon!! Massor! Så hon var nog lite chockad.....
Idag har hon varit helt speedad. For runt, upp och ner, åt lite hö, drack lite vatten, slickade mig på handen en bra stund, gosa, hoppade runt lite till, gosa, slicka på handen, böka runt med min tröja, slicka mig i pannan, testa att bita i pannan. Också tar vi om allt från början.... Helt galen, och ursöt!

Hon slickas en hel del, vad kan det bero på?
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Det låter trevligt, men jag har ju knappt haft henne.... Jaja, jag väljer att tro på din teori!:D

Igån satt katten på axeln ock kanin i knät:love:. Så söta, katten är lite rädd för kaninen, men dom blir nog vänner snart!
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

Idag öppnade jag hennes box när jag mockade i stallet, men grisen var jätteäcklig, hoppade genast tillbaka in i sin box och stampade som bara den... vi får väl se om min plan med gris/kanin box kommer funka, annars får jag tänka om... Men det gör absolut inget, hon kommer aldrig att få flytta härifrån nu!
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

En unghane jag hade förut gjorde så nästan direkt, och resten av tiden vi hade honom. Slickade alltså.

Jag vet kaniner och grisar som gått bra ihop, men antar att det kan ta ett tag för dem att vänja sig.
 
Sv: Hjälp! Imorgon kommer en kanin!?

jo grisen är det snällaste som går på klövar! Så det ska nog inte bli nåt problem, bara kaninen får lite tid på sig.
Både kaninen och grisen gillar ju värme, så dom kommer nog få bra utbyte av varann, katten ligger på grisen när det är riktigt kallt, så drömscenariot är ju att alla tre ska kunna få värme av varann:-)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 289
Senast: Angel
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Senast: Polibek
·
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 292
Däggdjur Jag ska om ca 2 veckor hämta hem min lilla kaninpojke. Jag kom på ganska sent att det inte alls är lika lätt här som i Norrland att...
Svar
12
· Visningar
5 409
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp