Bukefalos 28 år!

Hjälp, katten äter mig ur huset ;)

L

Leola

Nya kissen biter sönder telefonladdare, högtalarsladdar osv. Bara de som är tunna har han gett sig på... än så länge... De ser ut som de är klippta med tång rakt av!
Vad gör man? En sådan katt kan jag ju inte ha, det blir väldigt dyrt ocg dessutom är jag rädd för att han ska bita i nåt med ännu mera ström i, då blir det inte alls roligt!!
 
Tejpa fast alla sladdar på golvet eller på väggen och ställ saker i vägen för de sladdar du inte kan tejpa. Så gjorde jag när jag skaffade kabelbitare ;) och nu visar han inte längre intresse för sladdar. Citron, tandkräm och andra starkt luktande saker kan också fungera.
 
Min mammas förförra katt gjorde också så där. Hon hade haft en svår barndom innan hon hamnade hos min mamma. Var antagligen tagen från sin mamma alldeles för tidigt och hon hade mycket underligt för sig!! Vi löste problemet med sladdarna genom att inte ha några lösa sladdar. Klamrade fast alla. Julgransbelysning var bara att avstå ifrån och det var ju inte hela världen. Tussan var värd lite uppoffringar och hon var en utmaning som satte igång våra hjärnceller. Hon fick ett bra liv hos min mamma och det hade hon gjort sig förtjänt av!!
 
Japp, ni har nog rätt, min skogisgrabb är värd lite uppoffringar han också...! Han är ju så söööt och go :love:
Tror ni det funkar med cribox som man har till trätuggande hästar? Får han i sig lite sånt så lär han nog inte prova så många gånger till sedan :devil:
Ska börja tejpa och fixa nu!
MVH //Malin
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 319
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 826
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
25 587
Senast: Krålus
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 124
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp