Bukefalos 28 år!

Hjälp med släktforskning

Calvaro

Trådstartare
Något luddig fråga men någon kanske vet hur jag ska gå tillväga. Allt jag vet är att någongång innan 1986 har en connemarahingst betäckt ett fjordsto. Avkomman är reggad med okänd härstamning.
Finns det någon chans att kunna lista ut vilken hingst det var?
Tänkte att idag går det ju se i Blå basen vilka ston hingstarna betäckt. Fanns det något motsvarande innan som var på papper?
Det borde ju inte vimmla av fjordston som betäckts av connemarahingst så jag tänkte att det kanske finns en chans att hitta?
 
Sv: Hjälp med släktforskning

Var hingsten inte godkänd är det nog tyvärr som att leta efter en nål i en höstack, men du kan pröva att lägga in en efterlysning på annonssidorna. (som moderator påminner jag att detta är fel forum för en efterlysning)

Tror du hingsten var godkänd kan du alltid kontakta connemaraförbundet och kolla ifall någon där känner till betäckningen.
 
Sv: Hjälp med släktforskning

Hingsten ska ha varit godkänd men namnet har under åren fallit i glömska.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 563
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 095
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 577
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 519
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp