Hjälp med träningsschema!

April

Trådstartare
Hej,
Jag skulle behöva lite tips och hjälp med ett träningsschema till en CR 5 mil till en början. Hästen är 8 årig arab som har varit en liten olycksfågel och har just nu sista två åren fått vara frisk! Tanken när han köptes som 1-åring var att han skulle bli min distanshäst. Reds in som 3-åring men 3 veckor efter hittades en cysta i bakknät. Efter det har han haft fång osv och förra året bröt jag armen så vi har haft en hel del stopp på vägen. Nu när han har blivit riden i 2 och han visar inte att benet stör honom så nu vill jag träna honom för lite distans!

Hur lägger jag upp ett bra träningschema som bygger mkt muskler? Han har en otroligt bra grundkondis och har alltid haft men behöver framförallt mer muskler med självklart också kondis.

Tacksam för hjälp!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 292
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 788
Senast: Ida94
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 436
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 021
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp