Bukefalos 28 år!

Hjälp mig, jag behöver råd!!!!

L

Lolla

Vad va ska jag göra? Ska jag ha kvar min kotledsinflammerade foderhäst (eller vad det nu är för fel på hanns ben) eller ska jag söka efter en ny häst?? jag tycker juh om min lilla häst så mycket:'( vad ska jag göra??jag förstår inte varför han har fått ont i kotorna..jag har inte ridigt alls hår och jag har bara haft han i ett halvår.. :confused:
 
Har veterinär fastställt att det är kotledsinflammation och vad har veterinären gett för prognos?
 
menar du att man borde slakta alla hästar som får kotledsinflmmation?
 
Läs igen.

Jag tror inte frågan var så ställd att den handlade om slakt.

Mer om hon skulle lämna tillbaks foderhästen till ägaren eller inte.
 
För det fösta är det väl ägaren du ska fråga, och inte oss på buke.

Det verkar ju inte som om du är säker på att han har kotledsinflamation. Har du haft ute veterinär?
 
Som ovan skrev det där är något du ska ta upp med hästägaren! Det är ju olika hur överenskommelsen ser ut men för det mesta så är det du(fodervärden) som måste stå för behandling osv...

Dessutom bör man utreda hältan ordentligt.

besiktade ni hästen innan du tog hem den?
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: slant98
·
Hästmänniskan Hej, jag har haft hästar i 20 år och har nu blivit hästlös pga ålderdom/sjukdom hos mina två hästar. Jag har varit utan häst nu i ca 3...
Svar
17
· Visningar
901
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp