Bukefalos 28 år!

Hjälp! Mina kaniner hatar mej

T

Tregly

Jag har 3 kaniner, en pappa, en mamma och deras dotter. Jag har kaninerna ute i en gammal svinstia. (den har inte blitt använd på över 50 år och är rengjord ;) )
Mitt problem med dom är att jag inte får dem tama. När jag tar upp dem och försöker kela sitter de bara med uppspärrade ögon och verkar skrämda. Från början var den yngsta kaninen (deras dotter) inte sån. Men hennes föräldrar har jag aldrig lyckats få tama, och nu påverkar de henne också!
Hon springer efter sina föräldrar när jag kommer och verkar bara se mej som en stor elak jätte. De har stora ytor att springa på och när jag ska försöka ta upp dem känns det som att jag skrämmer dem och stressar upp dem när jag går efter dem och försöker ta dem. Jag skulle också springa iväg om jag var i deras situation faktiskt.. :(
Jag har försökt att bara sitta still med lite godis och vänta på att de kommer fram, men de gör inte det. Jag vet inte hur jag ska göra längre :confused:

Snälla hjälp mej!
 
Sv: Hjälp! Mina kaniner hatar mej

Om du fortfarande går i skolan och har läxor kan du ju börja göra läxorna ute hos kaninerna i den mån det går. Så de till slut ger upp med att vara rädda för dig. Låt kaninerna göra det i sin egen takt, det kanske tar ett halvår eller mer men låt det ta den tid det tar :p
 
Sv: Hjälp! Mina kaniner hatar mej

Var hos dem så mycket som möjligt, om man bara har en kanin brukar det vara lättare att få den att ty sej till en än om man har flera som bor tillsammans. Du får helt enkelt låta det ta sin tid, jaga inte runt på dem utan försök igen att få med att komma till dej, kanske i samband med att de får mat?
Förresten, är hanen kastrerad??? (då brukar dom väl vara lättare att få tama, elr är ja ute å cyklar?)
Tillägg: Kaniner kan ju även vara höjdrädda, min var det hursomhelst å även om hon inte var universums mest keliga kanin så va hon mycket lugnare om man höll sig nära golvet, kanske hade henne i knäet när man satt på golvet.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är i behov av lite peppning eller delning av era erfarenheter. Jag är en 16-årig tjej som brinner för hästar. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 950
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 315
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 451
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp