Bukefalos 28 år!

Hjälp om ni kan!

A

andrisi

Jag har ansvaret för tre flasklamm då min hyresvärd (ägaren till lammen) är borta. Nu har jag fått en akut tid till min läkare imorgon och ska opereras på onsdag i halsen. Detta innebär att jag kommer ha tracheastomi och en PEG i magen för att kunna inta föda. Jag är inte i skick för att mata lamm alltså.

Jag behöver hjälp att antingen hitta någon som vill ha dessa lamm (gutefår) eller hjälp med att ta bort dom :cry:

Självklart har jag rådfrågat ägaren och han anser att min hälsa kommer först och att jag får göra det jag nu gör. Be om hjälp.

Vet någon hur jag kan bete mig, eller vill någon ha dom? Jag betalar gärna en säck lammnäring!
Vi bor i Rosersberg och lammen finns att hämta så fort någon vill ha dom.

Hoppas på hjälp från någon snäll bukefalist!
 
Sv: Hjälp om ni kan!

Uppdaterar snabbt bara

Lammen har fått ett hem med många andra får och lamm!
Så tacksam för det!
 
Sv: Hjälp om ni kan!

Knapplånar

Jag hänger på i denna tråden istället för att starta en ny.

Jag har ett bagglamm (gotland) som fått flaska sen födsel. Normalt så hänger våra flasklamm med flocken men denna krabat har helt missat denna detaljen. Så han kan inte släppas ut med flocken på betet, han drar rätt igenom stängslet, (både el och nät) så fort han ser en människa.

Nu går han ensam kvar i stallet och fattar nada.

Någon som kan ta hand om honom i närheten av Österlen, hör av dig!

//Sita
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 754
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 759
Senast: tott
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 573
Senast: Summerwind
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp